torsdag 23 juni 2011

Sommar

Nu är det snart dags för sommarens begivenhet på radio, Sommar i P1. Eftersom jag gillar de programmen och jag vet att det är fler än jag som lyssnar, antingen live eller via pod-radio så tänkte jag avslöja sommaren samtliga sommarpratare. Och den 25:e Juni är det premiär
Så här kommer de:

JUNI


Mark Levengood

Torgny Lindgren

Clara Lidström

Göran Gudmundssom

Jason ”Timbuktu” Diakité

Maria Wetterstrand



JULI

Thomas Johansson

Henke Larsson

Beate Grimsrud

Nanne Grönvall

Ville Virtanen

Sylvia Schwaag Serger

Sven Nylander

Karin Broos

Jonas Jonasson

Freddie Wadling

Carl-Gustaf Wachtmeister

Gustaf Hammarsten

Dilsa Demirbag-Sten

Lars-Eric Aaro

Ulf Brunnberg

Ann Petrén

Carl Bildt

Anna Kåver

Martin Fröst

Monika Nyström

Sara Stridsberg

Fredrik Gertten

Babben Larsson

Jan Carlzon

Lars Ohly

Pia Sundhage

Kjerstin Dellert

Claes Hultling

Olof Wretling

Helena Bergström

Barbro Lindgren



AUGUSTI

Birgitta Ohlsson

Leif Mannerström

Alice Bah Kuhnke

Owe Wikström

Patrik Sjöberg

Yukiko Duke

Håkan Juholt

Vicky von der Lancken

Daniel Adams-Ray

Cecilia Forss

Barbro Osher

Johan Wester

Cecilia Uddén

Karl Ove Knausgård

Ubah Musse

Ann Olivecrona

Bengt Palmers

Gina Dirawi

Petra Marklund

Ghita Nørby

Leif GW Persson


Det finns flera sommarpratare som verkligen lockar mig, som Jan Carlzon, Babben Larsson, Ulf Brunnberg. Ja, listan kan göras lång:)
Om jag nu inte kan lyssna live så kommer jag ändå lyssna, men via nätet i efterhand.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag kommer också att lyssna! Sommarens höjdpunkt och så trevligt att det har blivit en tradition ingen vill vara utan.

Jag är också nyfien på Jan Z (min gamla chef), Babben och Ulf Brunnberg som jag fick förnyat intresse för efter Stjärnorna på Slottet förra året.

Några fler som du räknar som favoriter?

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Jag har alltid gillat Jan Carlzon och efter att ha läst hans bok "Moments of truth" under min utbildning tycker jag att han har väldigt sunda ideér.

Babben såklart, hon är ju underbar. Ulf B, Helena Bergström, Petra Marklund (September), Leif GW Persson och Leif Mannerström är nog de som står överst på listan. Men det finns nog fler. Ibland kommer det riktiga guldkorn som man inte räknat med.

Ska bli intressant att läsa vilka du gillar under sommarens program.

Kram