lördag 18 juni 2011

Slagverksorkester & film

Vilken dag det var igår! Ja, på jobbet var allt helt ok. Men i mitt huvud hade en hel slagverksorkester flyttat in, och det var inte direkt att de hade paus. Orsaken till huvudvärken var turbulens i vädret. Hade jag haft en barometer så hade väl den fart runt som en galning. Det var alla väder på en och samma gång. Ja, faktiskt allt utom snö.
Men nu har slagverksorkestern flyttat  vidare till någon annan. Skönt det.
Så nu är jag redo för en helg på jobbet och tillsammans med pållen. Jag ska åka till honom idag efter jobbet för igår blev det inget med det. Nu far han ju inte illa precis eftersom han går ute dygnet runt.

På tisdag ska vi hem till syrran på middag eftersom svågern fyller år idag. Grattis till honom. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom, men jag har någon idé om något till trädgården. Det fixar jag på måndag.



Den här filmen såg jag häromdagen och jag måste säga att jag verkligen gillade den. Julia Roberts är verkligen bra. Men festligast är nog den balinesiska medicinmannnen Kutut.
En film om att försöka finna sig själv och få balans i tillvaron, något som kanske inte alltid är så enkelt. Mest kanske för att man försöker alldeles för mycket.
Jag kan verkligen rekommendera den.

Nej, nu är det snart dags att dra iväg till jobbet.

Ha en skön lördag.

Tjingeling

Dags att hälla i mig dagens andra kopp kaffe och sen får jag väl ta och blåsa håret så jag inte skrämmer livet ur gästerna på jobbet.  Men mentalt är jag redo för vad som helst som kan dyka upp under dagen. Ja, jag mår faktiskt oförskämt bra. Så bra att faktiskt ingenting kan förstöra min dag. Särskilt i jämförelse med gårdagen.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Nu är det din lediga helg väl, slappa nu ordentligt Camilla!

Jag tyckte sådär om Eat, pray and love på bio men såg om den nyligen via Netflix - och då tyckte jag att den kändes så mycket bättre! Jag gillade italiendelen från första början men nu kunde jag relatera till Indien och Bali efter min Nepalresa.

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Ingen ledig helg ännu, men jag unnar mig ett glas rosé eller två ändå:)
Midsommarafton är min sista dag att jobba innan det är dags för ledighet. Och då ska jag göra nada:)

Eat, pray, love är härlig! Och vilka underbara miljöer. Jag bara älskar dem! Bali nästa, typ! Får väl vänta på att T kommer över hit så att vi kanske, kanske kan ta oss till Itailen iallafall:)

Kram

mammaxtre sa...

Den filmen tyckte jag mycket om. Boken dock, den var svårläst.

Ha en fin dag

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag har inte läst boken, men funderade på att köpa den när den kom i USA. Men det blev andra böcker istället.
Filmen var mycket bra och miljöerna var helt underbara.

Ha det gott
Kram