måndag 27 juni 2011

Rapport från hagen


Halloj alla fans!
Tänkte jag skulle skicka ett litet livstecken från mig här på mattens blogg. Det var ju ett tag sen sist.
Fotot härovanför tog hon när jag låg och sov i godan ro i hagen på midsommaraftonsmorgon. Den lilla männiksan hade fräckheten att komma tidigt ( vid 9.30) och fota mig mitt i min beautysleep. Ok, jag sov nog lite räv på detta foto, men vem gör inte det om man vet att det vankas en hel massa motion? 
Snäll som hon var lät hon mig sova lite till så att jag hann kliva upp och vakna till.

En del tycker att jag har blivit tjock. Ha, vad tror de när när man går ute dygnet runt? Ja, förvisso finns det ju knappt något att äta, men jag ser minsann till att få i mig det jag behöver.
Fast matten är rätt sjysst och ger mig både morötter och hästgodis med äppelsmak. Kanske har hon dåligt samvete när hon sitter på min rygg och kämpar för att få mig att gå snabbare. Ok, i fredags kände jag mig på topp och gjorde bra ifrån mig. Människan på ryggen verkade tycka så iallafall eftersom hon klappade på mig och sa bra flera gånger:) Och sen fick jag ju flera morötter och havre när vi var klara.
Nu har jag hört att hon är sjuk så jag fick en extra ledig dag. Yipee!

Nähä gott folk nu ska jag återgå till min semester (så länge den nu varar).
Take care.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fin du är!! Matte tar väl hand om dig :)

Så gott med godis med äppelsmak. Det blir jag också sugen på nu. Och det ser skönt ut att vila lite. Bra att softa mellan ridturerna!

Camilla sa...

Lotta:

Tackar!
Nån mindre snäll människa i stallet tyckte att jag har blivit fet! Fatta hur förnärmad jag blev, alla kan ju inte se ut som staket heller:)
Jag gillar ju livets goda, typ mat i alla former, vila och när någon klappar mig förstås.
Fast den där matten är en rätt så trevlig typ faktiskt.

Tjing från Riskas

Loppan flyttar västerut... sa...

Riskas! Kattsingen vad duktig o fin du är, inte många kusar som kan skriva vettu.
Ser himlans härligt ut där du ligger, du är sååå värd att vila!
Hälsningar från en hästtokig mamma och en ännu mer hästtokig Cajsa

Camilla sa...

Loppan:

Tackar och bockar!
Jag har lite oanade talanger vet du;) Ja, förutom att kunna trassla mig ut ur grimmor när jag är i hagen och så.

Jag gillar att bara chilla lite. Matten fösöker få mig på kort när jag rullar runt, men vem har lust att bli fångad på bild när man ligger o sprattlar runt med benen i luften? Lite privatliv måste man ju få ha.
Återkommer lite då och då. Det får ju inte bli för ofta:)

Tjing från Riskas