tisdag 21 juni 2011

Lite snabbt om gårdagen

Gårdagens mest:

frustrerande 1: Den lilla människan som vår vd anställt och som är helt hopplös. Hon lyssnar inte, fattar inte och gör inte det man säger till henne. Jag sliter mitt hår i frustration samtidigt som jag försöker att hålla mig lugn och inte få ett utbrott. DET är inte lätt kan jag säga.

frustrerande 2: sprang runt i en hel drös butiker igår för att köpa en present till min svåger som vi ska gratta idag. Det jag hade tänkt köpa verkar vara slut, överallt!


skrämmande: glassbilen som smög upp bakom mig när jag gick från bilen och körde igång sin hemska melodi. Jag hoppade väl en halvmeter minst. Hoppas föraren fick ett gott skratt. Själv gick jag mot porten på darrande ben:)

finaste: de dubbla regnbågarna över Kalmarsund som gick ner i vattnet och gjorde färgerna så knalliga.

Dags nu att dra iväg till jobbet och ännu en dag med den hopplösa. Kanske ska jag rita vad jag vill att hon ska göra istället för att prata:)

Ha en skön dag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Marie sa...

Haha! Det kanske är nyttigt att få testa tålamodet lite Camilla! ;-) Nej, skämt åsido. Det är inte roligt med sådana kollegor. Hoppas det blir bättre! Kram

Camilla sa...

Marie:
Ja, det har du rätt i. Men någon måtta får det faktiskt vara när jag talar om 4 ggr på 5 min för henne vad hon ska göra. Hon säger ja och gör helt tvärtom. Till slut gav jag upp annars hade jag nog fått ett utbrott:)
Tror att hon är ett hopplöst fall, men nästa vecka är hon min chefs huvudvärk. Jag jobbar för henne nu när hon är på sem.
Kram

Charlie sa ... sa...

De finns profiler på alla jobb....;) man vill helst ha dem på behörigt avstånd. Hoppas det fixar sig.

Ljud man inte är beredd på kan vara läskigt.

Puh! Vissa dagar är det mycket med allt

Kram!

mammaxtre sa...

Rita och berätta kanske inte är en dum idé :-)