måndag 26 september 2011

Veckan bara försvann

Veckan bara for förbi i ett huj och jag hann knappt ens fundera på att skriva några inlägg.
Det har antingen varit full rulle eller har jag varit helt aptrött. Jag undrar om det inte är en sån där hösttrötthet som har slagit till. Det känns nästan som jetlag, men det är ju helt omöjligt eftersom jag inte flugit någon sådan sträcka som kan ge upphov till det fenomenet.

Även träden börjar känna av hösten och ändra färger.


Rönnen på den urgamla kyrkogården som jag brukar korsa på väg till jobbet har fått en härlig röd färg och lönnarna här hemma hos mig är nu gulröda. Dessutom verkar det vara en hel del rönnbär, innebär det att det blir en hård vinter eller är det tvärtom? Det är väl bara att vänta och se antar jag.

Idag ska det tydligen bli över 20 grader varmt. Det tackar vi så hemskt mycket för. Eftersom jag är ledig, och igår var alldeles för trött för att ens förflytta mig mer än 1 meter ifrån soffan efter jobbet, så ska jag åka och rida. Det ska bli härligt.
Och det fina vädret ska tydligen fortsätta ända till onsdag. Bara att passa på att njuta.
Än så länge är det dock ingen sol, inte så konstigt kanske med tanke på att dimman låg som ett stort täcke här inatt.
Ja, jag somande ju på soffan och vaknade upp pigg som en lärka vid midnatt ungefär. Så då spanade jag lite på TV, virkade och läste lite innan John Blund återkom och strödde sömnpulver i ögonen.

Jag skrev ju om knasiga djurnyheter för lite sedan, och nu har det spätts på ytterligare med en ny älgnyhet. Dessa djur verkar ha en förmåga att hamna i de mest besynnerliga situationer. Det senaste är att ett gäng älgar spatserade in i Markaryd och besökte lite trädgårdar. En av älgarna kom lite för nära en torkvinda och det bar sig inte bättre än att torkvindan fastnade runt älgens horn och hals. Helt skräckslagen sprang älgstackarn runt med torkvindan innan man till slut lyckades skjuta den uppstressade älgen.
Vilken syn det måste ha varit att se en älg springa runt med en torkvinda på skallen.
Jag kommer säkert att återkomma till knasiga nyheter om djur så småningom.

Nu är det dags att dricka en balja kaffe så att livsandarna vaknar till liv och dagen kan börja på allvar.

Tjingeling

Inga kommentarer: