fredag 30 september 2011

Ikväll drar jag iväg på Konstnatten

Vilket helt osannolikt vackert väder vi har! Det är sol och värme dagarna i ända och morgnarna bjuder på dimma som solen sedan jagar på flykten. Temperatur på 23 grader väntas det bli idag. Myckte bättre kan det knappast bli.

Idag blir det först träning med pållen och ikväll drar jag och mamma iväg på Konstnatten. Det ska bli kul. Tror att det blir en tur till Spökladan för där har jag aldrig varit.

Igår var mamma och hennes man iväg på en tur ner till södra Öland där han skulle hänga upp 6 tavlor på ett ställe inför Skördefesten. Det var de sista tavlorna han hade som han målat själv, ja vi har en hel drös hemma men de är inte till salu.
När hon ringde för att tala om att jag skulle gå ut med jycken så kunde hon också berätta att han sålt en tavla bara en liten stund efter att de hängt upp dem. Jättekul tycker jag!
För att förtydliga det hela lite så hade han en egen konstaffär och målade massor av egna tavlor förut. De allra flesta tavlorna består av motiv från Öland eller havsmotiv, men det har hänt att han har målat blommor också. Som denna till exempel som jag fick på min 40-årsdag.




Det är inte tavlan som hänger snett utan fotografen som stod krabbigt till:)
Vissa tavlor som han målat har varit på beställning. Till exempel hänger det två stora havsmålningar på ett stort oljebolag i Norge. Sånt är verkligen kul.

Kamerans batteri ligger nu på laddning så jag hoppas att kunna bjuda er på lite bilder från Skördefesten senare.
Som tur är har de nu flyttat lite på vägarbetet på Ölandsbron så nu är det tre filer förbi det istället för två. Annars hade nog bilköerna blivit helt osannolika. Man kan nog förvänta sig lite kö ändå. Tydligen ska det där vägarbetet vara klart i december, men sedan lär det vill inte dröja länge innan de kör igång med nästa vägarbete. Det känns som om de alltid reparerar på den där bron.

Dags att dra igång med lite kaffe och stickning.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

Inga kommentarer: