måndag 19 september 2011

Spretigt

Måndag och ny vecka. Idag verkar det minsann som om jag är ledig också. Det är skönt efter att ha jobbat helgen. Så då ska jag passa på att börja rensa lite här hemma. Vad en massa grejer man samlar på sig. Men nu ska jag vara skoningslös, får väl se hur bra det går;)

Gårdagens väder var inte ens i närheten av lördagens med sol och klarblå himmel. Istället var det grått och trist. Efter jobbet skyndade jag mig att byta om och åka till pållen. Lyckades få med honom in innan det började regna. Så det blev til att rida i ridhuset. Och jag var väldigt tacksam för att det finns ridhus där för regnet formligen vräkte ner när vi var därinne.
Min lilla pålle var så himla duktig igår. Det var verkligen roligt. Hoppas att det fortsätter likadant i fortsättningen.
Apropå ridsport så tog en svensk ryttare igår EM-guld i banhoppning. DET har aldrig hänt tidigare. Bravo säger jag!

Idag blir det kanske en liten tur till Ikea också. Det är bara två grejer som jag behöver, så jag ska försöka hålla mig till det.

Läste något intressant häromdagen. Och det är att riktigt smör säljer som aldrig förr. Tydligen har folk gått från alla lightprodukter till mer "riktiga" råvaror i större utsträckning. Det gör de rätt i tycker jag, för hur mycket konstiga tillsatser är det inte i dessa sk lightprodukter. Jag undrar om de är så hälsosamma. Dessutom smakar det så mycket bättre med riktigt smör.

Det här inlägget blev en aning spretigt märker jag. Men det kanske är ett tecken på hur det är i min hjärna för tillfället:)

Dags för kaffe och påbörja rensningsprojektet.

Tjingeling

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Spretigt som livet självt :-)

Ha det fint

Camilla sa...

mammaxtre:
Så sant:)