fredag 2 september 2011

Dålig tajming

En förkylning är i antågande. Den kunde ju inte komma mer olämpligt, men åka det ska jag. Så nu gäller det bara att ta fram nässprayerna och använda dem flitigt innan start och landning. Förhoppningsvis slipper jag då lock i öronen som kan bli en riktigt otrevlig upplevelse.
Så istället för att sitta på hästryggen ikväll sitter jag hemma i soffan och öser i mig mängder med te med honung och andra medikamenter som vitlökskapslar och c-vitamin.
Nu är det bara att hålla tummarna för att detta inte blir värre än vad det är.

Imorgon tänkte jag iallafall åka till pållen och rida. Det skulle jag ju gjort idag också, men det fick faktiskt vara.
Men imorgon fortsätter vi att träna. Nu gäller det att bygga lite muskler i hans bakdel eftersom han är ganska vinglig när vi galopperar. I svängarna kan det känns som om han ska ramla omkull, vilket är en ganska läskig känsla. Eftersom det inte finns några backar i närheten som vi kan klättra i så får vi hitta på andra grejer för att bygga muskler. Eftersom han var halt rätt länge och sedan tog det sisådär 15 veckor innan igångsättningen var klar så har han tappat en hel del muskler. Men det hoppas vi kunna fixa nu. Det kommer att ta tid, så det återstår att se om vi kan vara med i träningstävlingen. Det får vi avgöra senare.

Nu ska jag fortsätta kurera mig för på söndag bär det av.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Camilla, nu passar det ju inte att bli förkyld! Så typsikt. Bra att du expresskurerar dig med te, honung och vitaminer. Det kan säkert vara bra att rida lite imorgon.

Det låter spännande att vara med och träna upp en häst, att se resultat. Håller verkligen tummarna för både tävlingen och att du inte blir sämre nu. Start och landning brukar göra mindre ont med tuggummi och om du har mycket nässprej.

Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Fattar du vilken dålig tajming! Men jag har köpt på mig allt som kan hjälpa. Det ser ut som värsta apoteket. Nu är det ju inte så att jag ligger med feber och hela köret, men ändå.
Åka SKA jag:)

Riskas har ju varit krasslig i sitt ben i flera veckor i våras så jag antar att han tappade en del muskler. Men det får vi träna upp nu:) Lilla hjärtat gör så gott han kan.

Kram