lördag 3 september 2011

Kampen fortsätter

Mot förkylningen alltså. Jag har med andra ord inte förvandlats till någon slags halvtokig aktivist.
Min packning inför resan till Frankrike imorgon kommer till hälften bestå av nässpray (hatar det verkligen eftersom det känns som om 1 miljon nålar far in i skallen) och en hel massa halstabletter.
Nejdå, riktigt hälften blir det väl inte men jag har laddat upp så jag är redo. Jag har ju flugit förut med förkylning. Oftast har det gått bra, men en gång då jag flög från Dublin till Kalmar, med två landningar, fick jag fruktansvärt lock i öronen. Det gjorde så ont att jag trodde att huvudet skulle sprängas och dessutom höll eländet i sig i flera dagar. Jag hörde inte ens motorerna på flyget så illa var det.
Efter den upplevelsen använder jag alltid nässpray vid start och landning, oavsett om jag är förkyld eller inte.

Nu hoppas jag bara att vädret blir bra och att jag bara kan koppla av och njuta.

Ha en härlig lördag.

Tjingeling

Dags att greja lite innan jag ska åka iväg till pållen och sedan hem till mamma för lite mat.

2 kommentarer:

Stef sa...

Åh jag minns när jag flög med en rejäl förkylning till usa, jag hade lock för öronen i över en månad och det var hemskt! Och när det väl släppte så sprakade det i öronen i ett par veckor! Hoppas det inte blir likadant för dig! kramar

Camilla sa...

Stef:
Det är fruktansvärt och gör ju så himla ont! Och att ha det i en månad är ju rena tortyren: Stackars dig!
Men nu är jag ordentligt preppad med ny nässpray så jag hoppas att det ska ordna sig:)
Kram