tisdag 20 september 2011

Det börjar bli kyligt

Vaknade tidigt och skrotade runt i morgonrock ett bra tag. Det var skönt, men efter ett tag tyckte jag att det faktiskt var ganska kallt. Visserligen visar termometern på 13 grader ute, men det blåser lite grann och luften känns inte så där jätteskön precis. Men solen visar sig till och från så det kan nog bli en ganska hyfsad dag trots allt.

Jag funderar på att åka in till stan och köpa lite garn idag. Fick ett tips av bästa väninnan om en bra sida med gratis stickbeskrivningar. Sidan kan den som är intresserad hitta här .
Sedan har jag lite andra pysselprojekt som jag tänkte sysselsätta mig med nu under hösten.

Idag blir det lite fix av olika slag och så ska jag åka och rida senare också. Det blir skönt, men det gäller nog att klä på sig ordentligt för det är som sagt ingen direkt värme ute.
Ikväll blir det mys med en massa tända ljus och så tänkte jag skriva en del brev som har blivit liggande ett tag. Jag har faktiskt dåligt samvete för det, men det ska jag råda bot på ikväll.

Nej, här kan jag inte sitta längre för då blir väl ingenting gjort.

Ha en bra dag.

Tjingeling

5 kommentarer:

Stef sa...

Mysigt att rida! Brev är jättekul att få, jag är dock också dålig på att skriva själv! Ibland skickar jag vykort för att råda bot på mitt dåliga samvete! kramar

Swedish Army Wife sa...

Jag vill också börja rida mer regelbundet, den där trail ridningen jag var på i helgen var ju kul men jag vill ha mer träning! en av mina bästa barndomskompisar bor i Torsås utanför Kalmar och går och rider någonstans, undrar om ni kanske går på samma ridskola? :)

Camilla sa...

Stef: Ja, det är mysigt att rida. Och allt annat som är runt omkring. Det är bra folk där så det blir mycket snack också. Lite som en fritidsgård för vuxna och yngre.

Håller med om att brev är kul att få. Det blir alltför sällan nu tycker jag.
Kram

Camilla sa...

Helena:
Jag tycker definitivt att du ska börja rida mer.
Det är ju jättebra träning, och jobbigt också.

Jag rider inte på någon ridskola, det var mkt längesedan, utan hyr häst i ett stort stall på Öland där de har en massa hästar som hyrs ut på foder.
Det är jättebra och jag stortrivs.
Kram

mammaxtre sa...

Det börjar bli kyligt och värre blir det :-)

Ha det fint