måndag 12 september 2011

Livat värre

Sitter och tittar på Svenska Hollywoodfruar. Och idag hettar det verkligen till. Gunilla ringer efter polisen, Maria blir utmanövrerad av sin svärmor. Och vad fasen har hon i håret?! Fjädrar eller vad är det?

Vi har fått en släng av orkanen Katia nu ikväll. Det blåser rejält och regnet öser ner. Mysigt värre. Det bara dånar häruppe under takåsen. Men jag ska inte klaga för västkusten skulle tydligen få det värsta vädret. Hoppas att det drar bort till morgonen för det går an att sitta inne men mindre mysigt att vara ute i.

Dagens väder har varit väldigt fint så jag tog en promenad in till stan för att kolla lite. Allt frid och fröjd, ända tills jag var på väg hem vill säga. Inte mindre än fyra gånger höll jag på att bli påkörd av cyklister bakifrån. Vad tror de, att jag har ögon i nacken eller? Ringklockan på cykeln verkar de flesta inte ha en aning om vart den sitter. Hur svårt kan det vara att använda den undrar jag. Man håller ju på att bli ihjälskrämd när en cykel svischar förbi lite för nära för att jag tycker att det ska vara ok.
Jag är säkert inte ensam om att irritera mig på dessa cyklister som far fram som några slags kamikazepiloter på cykelbanor och vägar utan hänsyn till några andra.

Dags att kolla lite på Breaking News med Filip och Fredrik innan det är dags att krypa ner och försöka sova medan vinden viner.

Tjingeling

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

då måste jag kolla Hollywoodfruarna - lite drama passar så här på en måndagskväll :)

Cyklister kan vara snabba och farliga, läskigt att känna dem svischa förbi sådär och nästan köra på. Inga ögon i nacken direkt!

Hoppas det lugnar sig med vädret!

Kramar

Charlie sa ... sa...

Nu har jag tittat, oj oj oj. Gunilla är verkligen i gasen!

Stef sa...

Jag är själv cyklist men jag håller med dig. Ser folk som flyger fram i 120 utan att bry sig om några trafikregler alls. Däremot så tycker jag att dom kan flyga fram om det är på cykelbana, men ofta så går det inte för där är en massa grejer i vägen. Tror inte man har så bråttom iallfall. kramar

Camilla sa...

Lotta:
Ja, det var full rulle hemma hos Gunilla. Och hon fick ju verkigen tokspel:)

Cyklisterna är ju lika farliga när man kör bil eftersom de tror att de har förkörsrätt över övergångsställe. Men icke, såvida det inte är ett kombinerat övergångsställe/cykelöverfart.

Den värsta blåsten verkar ha lugnat sig lite nu.

Kram

Stef:
Skönt att även en cyklist märker hur illa många cyklar:) Särskilt måste de ju ta hänsyn när det är delad cykel/gångbana.
Hoppas du inte råkar ut för någon cykelmarodör.

Kram

mammaxtre sa...

Gunilla fick mig att stänga av tv.n. Den serien är inte något för mig. Hujedamig säger jag.

Ha det gott