måndag 19 september 2011

Ingen ordning på tankarna

Känner mig helmysko. Det känns som om jag börjar bli täppt i näsan och skallen känns som om den är inbäddad i bomull. Ingen höjdare, men det är bara att bita ihop och härda ut. Det är väl därför mina tankar spretar i olika riktningar. Ingen förbättring med andra ord kära läsare.

Imorgon är jag också ledig och sedan blir det jobb resten av veckan. Så tyvärr kan vi inte vara med på dressyrtävlingen på söndag. Men förhoppningsvis  så kanske det kan bli en andra chans nästa år. Träningen kommer att fortsätta iallafall.

Jag åkte till Ikea och lyckades faktiskt med konststycket att bara komma hem med två extra grejer utöver de som jag hade åkt dit för att köpa. Däremot lyckades jag inte få tag i en potatisstöt som jag hade på den lilla listan. Det hade de tydligen inte. Väldigt mysko.

Jag kände mig faktiskt riktigt risig när jag gick runt bland alla hyllor och grejer. Så snabbt hem och i med ett par huvudvärkstabletter och så en snark på soffan.
Jag har en känsla av att förkylningen kommer att slå till vilken dag som helst. Antar att det är straffet efter att jag motade bort den sist med alla möjliga olika medikamenter. Så nu får jag väl börja om med allehanda botemedel igen. Eller så struntar jag i det och bara låter det hela ha sin gång. Det kanske är lika bra det vid närmare eftertanke.

Milda makter, vad mörkt det är! Det är som att befinna sig i en kolsäck. Ja, givetvis inte inne eftersom jag har mängder av ljus tända.
Det blir ju mörkt redan vid 19.30-tiden nu känns det som. Jag saknar de ljusa kvällarna då man kan sitta ute hur länge som helst.
Men å andra sidan så visas det ju bättre program nu, så det är bara att tända en drös med ljus och krypa upp i soffan med fjärrisen i högsta hugg och zappa på.
Tur att jag gillar att titta på TV, och just nu tillhör Breaking News med Filip och Fredrik på femman mina dagliga favoriter. Helt crazy nyheter. Man undrar ju vart de snappar upp allt. Men kul är det allt som oftast.

Funderar på att börja sticka så att jag kan förena nytta med nöje. Bästa väninnan K har ju värsta produktionen av strumpor och vantar igång. Jag tror att jag börjar med något enklare, som halsdukar typ.
Ja, kanske drar jag iväg till en garnbutik imorgon och köper lite garn och stickor. Sen är det bara att köra igång.

Nej, dags att dricka lite kaffe så jag orkar hålla mig vaken tills T kommer hem så att vi kan prata lite.

God natt

2 kommentarer:

Swedish Army Wife sa...

Jag saknar också de långa ljusa kvällarna, hösten börjar komma även här. Lika illa som i Sverige blir det dock inte, min man trodde inte mig när jag berättade hur få timmar dagsljus vi har på vintern och att det blir mörkt redan på eftermiddagen när det är som värst haha!
Jag ska bunkra upp med levande ljus iaf, det är mysigt. Jag kommer sakna en öppen brasa när snön kommer!

Lycka till med grytan om det blir någon :)

Stef sa...

Det finns inget bättre än stickade strumpor! Dom är bara bäst! kramar