lördag 11 september 2010

Världen är full av tokar


Idag är det dags att köra en röjningsrunda här hemma. Och helst ska det gå rätt snabbt så det enda att göra är att ha på lite bra musik och sen hoppas att det hela går som en dans:)
Men innan jag kör igång med dagens projekt ska jag sitta här framför datorn, lysssna på nyhetsmorgon på fyran och njuta av en kopp kaffe medan jag klurar på lite olika saker.

En av de saker jag funderar på är den där pastorn i Florida som är väldigt på tapeten för tillfället. Ärligt talat fattar jag inte hur han tänker. Vad är vitsen med att bränna böcker på bål som är symbolen för en annan religion? Är det bara för att skapa kaos eller finns det något annat som snurrar i den mannens hjärna? Och varför i herrans namn rapporterar all världens media därifrån och piskar upp stämningen ännu mer när alla vet hur reaktionen kommer att bli?
Det känns lite som om pastorn har drabbats av någon slags hybris nu när han förekommer i världens media. Bara för några dagar var det ju ingen, mer än de som bor i samma samhälle, som hade en blekaste aning om vem han var.
Det senaste nu är tydligen att han har tänkt om när det gäller bokbålet, för tillfället får man väl tillägga. Världen är minsann full av tokar.

Dags att dra igång snabeldraken nu, jag återkommer nog senare.

Ha en skön lördag

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja vilken j-a dåre alltså.
Som tur är lät han sig övertalas om att inte göra det.
Fattar han inte vilka konsekvernser ngt sådant skulle medföra? Idiot.
Håller också med dig, media piskade upp det för mkt...

Camilla sa...

Annika:
Världen är full av mer eller mindre knäppa individer och pastorn får absolut räknas till de förstnämnda kategorin. En sån typ borde inte få så mycket uppmärksamhet av världens media för dte är sådana som kan skapa totalt kaos. Helt sjukt.

Kram