fredag 10 september 2010

Nyheter kan vara kul

Äntligen är det fredag och jag är ledig hela helgen:) Vädret denna fredag kan man ju ha delade åsikter om men jag har min helt klar: trist. Molnen är gråa och tjocka och med jämna mellanrum släpper de ifrån sig regn i mist-form. Den ömma modern hade hört på radions vädersändning att det skulle klarna upp. Ett hett tips från mig är att det inte kommer att inträffa på denna sidan midnatt.
Det känns sådär ruggigt så nu har jag dragit igång alla ljusen och det är alltid mysigt. Tack och lov för Ikea och deras ljus! Snart är det dags att åka dit för en ny inköpsrunda av ljus i alla former och storlekar. Det brukar gå åt en hel del under den mörka delen av året hos mig.

Jag gillar nyheter och läser flera tidningar varje dag och kollar på nyheterna det första jag gör när jag vaknar. Jag gillar helt enkelt att hålla koll på vad som händer.
Oftast är ju nyheter rätt så tragiska med folk som tar livet av varandra, olyckor och annat elände. Men ibland finns det nyheter som är rätt kul.
Jag tror däremot inte att kvinnan tycker att det var särskilt kul när hon öppnade räkningen hon fått från vattenbolaget. Faktiskt undrar jag om hon inte svimmade. För räkningen var på hela 1,5 miljoner kronor!
Som tur är så kommer hon inte att behöva betala då det helt klart är något fel på mätaren. Jag antar att hon drog en lättnadens suck när hon fick det beskedet.

Undrar om mannen som skapade "The Jetpowered School Bus" var en lärare som var trött på elever som kom försent pga försenade skolbussar. Hursomhelst så skapade han en buss som far fram som en raket eller vad sägs om en toppfart på 590 km/h. Det är bara att vinka av telningarna och vips så är de på skolgården, nästan snabbare än Stålmannen. Och dessutom anländer de i stil, med en eldkvast efter bussen. Det ni! Säg det barn som inte skulle tycka att det var häftigt?
Däremot så är det nog inget för svenska skolskjutsar att fundera på med tanke på bränsleförbrukningen. Den slukar nämligen 2 liter bränsle per meter!!

Lite påfyllning av koffein nu skulle inte sitta helt fel. Så det blir väl att vackert valsa ut i köket och ladda kaffemaskinen, för jag antar att det inte kommer att singla ner en kopp med rykande java med en liten kaka till från ovan.

Tjingeling

2 kommentarer:

Stef sa...

Haha härligt! Jag gillar den snabba skolbussen!

Kramar

Camilla sa...

Stef:

Busssen fanns på bild i lokalblaskan men tyvärr hittade jag den inte på nätet. Den var cool kan jag tala om:)

Kram