lördag 15 augusti 2009

Sol, sol, sol....

Inget regn idag utan kanonväder, så då blev det en tur in till stan för att fixa nytt batteri till klockan bl a. Köpte lite andra grejer också. Det var skönt att traska runt där i några timmar och titta på folk. Vad mycket folk det var! Jag trodde alla turister hade åkt hem, men det verkar minsann inte så. Tur det för jag tycker att det är härligt när stan är full med liv och rörelse.

Imorgonkväll ska jag hem till bästa vännen K för lite helrenovering innan avfärden nästa vecka. Klippning och nya naglar blir det. Hon nämnde något om kräftor också. Mums!
Ska ställa mig och tillverka en vit choklad cheesecake för att ta med, jag vet att hon gillar den skarpt.

Imorgon kör ju friidrotts-VM igång också så jag ska kika lite på det mellan varven. Tyvärr är det väl inga svenskar som kommer att ta några medaljer, men det spelar ingen roll. Bara jag får kika på min favoritidrott så är jag nöjd:)

Nu kallar snarkofagen. Ska ta en av alla skvallertidningar som jag fick av mamma och läsa det senaste. Man måste ju hålla sig uppdaterad på alla fronter:)

God natt

2 kommentarer:

Taina sa...

Lyx, lyx! Få naglarna fixade. Tänk att jag har TÄNKT tanken så många ggr men får liksom inte till det.

Cheesecake med vit choklad? Recept tack!!! Låter SUPERmumsigt.

Hoppas ni får det trevligt med "helrenoveringen" :D

Kramar

Camilla sa...

Taina:
Jadu, det är verklig lyx att få fina naglar o en snygg hårklippning. Min kompis K är suveränt duktig & snäll som alltid ser till att jag är fin:)Måste ju bli fin innan avresan till älsklingen på torsdag:)
Fixa naglarna måste du ju prova. Det är ju billigt i USA också.

Kakan finns här http://alltoingeting.blogspot.com/search/label/recept med bild och allt. Inget för folk som räknar kalorier, men åhh så god. (Eller kolla under fliken recept)

Karm