torsdag 6 augusti 2009

Måla, måla

Full rulle är det nu. Håller på att måla hemma hos mamma. Huset behöver lite ny färg och eftersom hennes man lätt blir yr i skallen så vågar vi inte ha upp honom på några stegar, så istället har den uppgiften hamnat på mig. Så igår hängde jag som en apa på en stege i några timmar. Svettigt värre kan jag meddela. Hade armar som gelé efteråt.
Idag blir det ena nocken och det ser jag väl inte fram emot så där värst mycket. Liiite högt tycker jag, men det ska väl gå bra.
Några timmars målning ska jag väl hinna med idag innan det är dags att dra hem och svida om inför kvällens grillning. Det ska bli jättekul att träffa en av mina kusiner som jag inte har suttit ner och pratat med på länge.

Nej, nu är det dags att dra. Frukost serveras hos mamma innan det är dags att grabba tag i målarpenseln.

Tjingeling

Inga kommentarer: