måndag 3 augusti 2009

Dagens goda gärning..

Igår gjorde jag nog veckans goda gärning.
Hade precis hoppat ur bilen vid mitt hus när ett par i 50-års åldern kom fram till mig. De var turister från Norge och hade ett litet problem. De hade nämligen parkerat sin bil någonstans i stan, men visste inte riktigt vart. Då var det lite svårt att säga hur de skulle gå, så istället sa jag" hoppa in i bilen så ska vi nog hitta den".
Frågade vart de hade varit, och jodå de hade varit på slottet. Så vi åkte dit först, men det visade sig att de hade parkerat bilen på en helt annan parkering mitt i stan.
Inga problem, vi hittade bilen och ett par mycket tacksamma norrmän kunde åka vidare.
De ville ge mig pengar för besväret, men det blev det inte tal om.
När jag kom hem och skulle ta ut min tröja i baksätet hade fru norrman lagt 100 kronor där.
Det var verkligen en överraskning.
Kul att kunna hjälpa dessa människor som dessutom var jättetrevliga.

Tjingeling

3 kommentarer:

SweFlo sa...

Sådant där får en alltid att piggna till, att kunna hjälpa någon helt osjälviskt. En gång var det en tant som ramlade, hon tänkte gå vidare hem, men jag lastade in henne i bilen och såg till att hon kom hem klokt. Som tur är hade hon inet gjort illa sig! Jag anser att man ska behandla andra såsom man själv skulel vilja bli behandlad, det känns alltid bäst tycker jag!

Nena in da USandA sa...

Vad härligt att kunna hjälpa till och glädja andra - precis som det är underbart när man själv behöver hjälp och det finns människor som räddar ens dag! Hoppas jag stöter på en som du nästa gång det är nåt... Ha det!

Camilla sa...

Sweflo & Nena:
Ja, att kunna hjälpa andra ger mycket tillbaka.
Det är ju det oväntade som ofta kan göra att hela dagen förändras.
Vi kommer alla att få änglavingar till slut:)