tisdag 4 augusti 2009

Finger, sax & ballong...

Tog en tur över till mamma på Öland idag. Systerdotter A är där i en vecka och det var kul att busa runt med henne. Vi blåste såpbubblor, cyklade och lekte med ballonger bland annat. Jag klantade mig och fastnade med fingern när jag skulle knyta en ballong. Fingerskrället blev nästan blå och jag fick ta assistans av mamma och en sax för att bli av med den. A tyckte att det var helfestligt och skrattade så hon höll på att kissa på sig. Jag tyckte inte att det var lika kul, men vad fasen... Jag har ju fingret kvar ialla fall :)
Imorgon blir det kanske lite husmålning hemma hos mamma. Beror på vädret som alltid vid sådana aktiviteter. Det gäller att ösa på nu om jag ska få det klart.
På lördag ska mamma och N ha kräftskiva och det brukar alltid vara trevligt. Jag har fått i uppdrag att göra ost & skinkpaj. Det blir nog en hel del smårätter och det gillar jag. Men jag har en känsla av att det kommer att bli mycket mat, precis som vanligt. Magen står väl i fyrkanter när det hela är över :)

Nej, nu är det dags att kolla in morgondagens väder.

Tjingeling

Inga kommentarer: