onsdag 12 augusti 2009

Dagens projekt

Har spenderat hela dagen hemma hos mamma med målarpenseln i högsta hugg, balanserandes på en skev stege. Fick ta assistans av mamma för att hålla i stegskrället. Den skranglade oroväckande när jag klättrade upp på vissa platser. Visade sig att stegeländet var en aning skev!! Åtminstone något positivt.

Dagens projekt var att måla hela car porten. Hur många plankor består en sådan egentligen av? Om någon frågar mig, alldeles för många. Dessutom ihopsatta i de mest märkliga kombinationer som gör det väldigt tidsödande att måla. Men bra blev det.
Det känns lite i ryggen efter alla underliga vridningar. Rätar det inte till sig eller blir värre får jag ringa syrran för lite massage. Det är skönt att ha en syster som förutom sjuksyrra även är massageterapeut:) Hon har hjälpt mig några gånger när ryggen krånglat.
En helkroppsmassage ska jag nog försöka att få snart igen. Huvudmassage & handmassage är gudomligt skönt som avslutning.

Nej, nu ska jag ta och stoppa min halvt ledbrutna lekamen i snarkofagen.

Godnatt

4 kommentarer:

The Hanssons sa...

snarkofagen!!!!!vilket underbart uttryck, det lägger jag till handlingarna.
Hör av dig med ett mail när du kommer till amerikatt....

Stef sa...

Ah jag tycker om att måla! Men kan tänka mig att en car port inte är det roligaste precis att måla kanske?!?
Hoppas ryggen är okej iaf!
Ha det gott!

Camilla sa...

Nika:
Javisst är det ett kul ord! Snodde det rakt av av en fd kollega:)
Jag skickar ett mail när jag har landat:)

Camilla sa...

Stef:
Jodå måla är kul, men dte var ganska trångt på vissa ställen på carportskrället. Höll mig fast i en stupränna ett tag, tur att jg inte tappade balansen för då hade inte stuprännans funktion var helt optimal:)
Ryggen blir nog ok om nån dag eller så...