torsdag 13 augusti 2009

Snacka om flax

Hade precis hunnit ut med en fot utanför dörren, skulle in till stan och fixa nytt batteri till min klocka, då jag hörde något smälla på taket. Slank in igen för att kolla. Tur det för ca en minut senare kom värsta skyfallet. Regnet formligen vräkte ner. Jag kunde knappt se huset mittemot (en liiiten överdift, men ni fattar).
Så istället svängde jag ihop lite mat och slängde mig på soffan med en bok.
Ibland ska man ha lite tur. Det blir en sväng in till stan imorgon istället.

Tjingeling

2 kommentarer:

Stef sa...

Ja ibland har man tur! Vi har plåt över kuren på jobb och när det öser ner sådär så hör man inte ett smack av vad kunderna säger!
Hoppas det inte regnar på dig imorgon!

Nena in da USandA sa...

Vilken tur! Och det låter ju inte helt fel att få softa lite istället med regnet smattrande utanför...

Själv passar jag på att soffta lite i nya soffan som dök upp härom dagen - helmysigt när det är lugnt och tyst och alla andra sover (fast inte så mysigt när de små liven troligtvis vaknar alldeles för tidigt imorgon)...
Nattinatt från Indiana! :)