fredag 7 augusti 2009

Målning på is, stranden är the place to be

Gårdagens grillning var väldigt mysig, massor med prat och mat. Jättegoda grillspett. Kortspel blev det också. Det var kul, jag har inte spelat kort på jättelänge. Fick lära mig två nya spel. Efter ett tag fick jag kläm på det hela. Jag är ju ingen lysande kortspelare direkt.

Idag har målningen legat på is. Det är alldeles för varmt för att hänga på en stege med färg och pensel i högsta hugg. Istället har jag, mamma och A varit på stranden några timmar. A (4,5) är som värsta fisken. Nu har hon lärt sig flyta på ryggen, visserligen med armpuffar på men ändå. Doppar hela huvudet, hela tiden. Nu med munnen stängd. Igår var hon mest som en val, kom upp och spottade ut halva Östersjön.
Jag fick min beskärda del av motion då jag släpade henne fram och tillbaka, runt och runt tills jag var helt yr i skallen.
Att vara på stranden är det enda rätta stället nu. Idag visade tempen i bilen på 28 grader ute. Skönt att det fläktade lite på stranden då, annars hade jag väl fått bo i vattnet med den lilla sjöjungfrun :) Nu kunde vi ialla fall locka upp henne med bullar och saft.
Men vad är det med henne? Hon fryser och hackar tänder när hon kommer upp och ligger inlindad i ett badlakan som en baconrulle på filten. Man skulle ju kunna tro att det är iskallt i vattnet, men 20+ grader borde inte få någon att hacka tänder som om de vore kastanjetter.
Hon är helskön, min lilla trollunge till guddotter.

Nästa vecka återgår jag till målningen, om det inte blir alltför varmt.
Imorgon är en annan dag.

Ha det gott & njut av värmen.

Tjingeling

Inga kommentarer: