måndag 17 augusti 2009

Första ridlektionen

Både syrran och systerdotter A har börjat rida. Igår var det premiär för A. Givetvis var jag tvungen att hänga med för att titta.
Kidsen ledde ut hästarna, efter att ha blivit ekiperade med hjälmar och västar, tillsammans med en ledare. Inga problem. Upp kom de också och sen var det dags att skritta runt. Ingen trillade av som tur var. Ja, fast A var faktiskt nära då hon skulle få stopp på hästen och lutade sig för långt bakåt. Men ledaren rätade upp henne:)
En av dessa små shettisar hade klart fräckast namn: Gladiator! Och den var minst!
Hursomhelst, A tyckte att detta med ridning var jättekul. Hon kommer nog att fortsätta länge.
Imorgon är det dags för syrrans andra lektion. Och jag har tjatat mig till att få följa med mot att jag lovade att jag absolut inte får skratta. Det ska jag inte göra, jag red ju sjäv i 10 år och alla är ju nybörjare i början. Däremot tänkte jag ta lite bilder som hon kan få sen.

Idag är det full rulle som gäller. Tvättning av både bil och kläder, städning och en massa annat som måste fixas innan jag åker.

Tjingeling

Inga kommentarer: