lördag 12 juni 2010

Vädret är ingen höjdare, faktiskt

Alltså ni får ursäkta men jag kan inte låta bli att gnälla på vädret. Hela natten har regnet öst ner och nu blåser det som värsta höststormen. Dessutom verkar det bli regn idag också, åtminstone om man ska gå efter färgen på molnen. Kanske lika bra att jag ska jobba hela helgen.

Fotbolls-VM har ju kört igång nu med buller och bång. Och igår körde de eländet i både TV4 och SVT. Hur länge håller det på, i en månad? Som ni förstår så tillhör inte fotboll mina favoritsporter precis.
Men nu lär ju tidningarna få ytterligare ett ämne att skriva om, förutom Victorias bröllop då förstås. För det skrivs det spaltmeter om, varje dag. Igår handlade det om bröllopsstressen i AB. Jag hajade nog inte riktigt det om jag ska vara ärlig. För vem har en hel stab som styr med alla förberedelser innan dte är dags för den stora dagen? Ja, förutom om man är kronprinsessa då. Men å andra sidan brukar ju vanligt folk inte ha fest i dagarna tre.
AB radade upp en del "måsten" innan bröllopet som t.ex bukett, kläder och maten. Men det tror jag att de har stenkoll på så det är nog ingen fara med det. Allt är alldeles säkert noga planerat in i minsta detalj för att inget ska gå fel. Så Victoria och Daniel kan nog slappna av lite.

Läser att en 16-årig tjej håller på att segla jorden runt, alldeles ensam. Men nu verkar det som om hon fått problem och har tydligen försvunnit helt spårlöst. Man söker nu efter henne mellan Afrika och Australien. Ehh, det är ju en väldig sträcka om man slänger ett öga på en karta. Hur tänkte hennes föräldrar egentligen då de släppte iväg henne alldeles ensam på världshaven? Det verkar inte helt sunt om ni frågar mig. Hoppas nu bara att man hittar henne och tar med henne tillbaka till LA.

Sweden Rock Festival är i full gång i den lilla orten Norje utanför Sölvesborg. Som vanligt är vädret (det här väderpratet verkar vara ett stående inslag) kass, men det tror jag inte att de mest inbitna festivalbesökarna bryr sig ett smack om. Sweden Rock verkar ha övertagit tronen som Sveriges mest besökta festival från Hultsfred som går mer och mer knackigt. Kul för en ort som är så liten att man missar den om man blundar i ca 5 min när man åker igenom.
Häromdagen spelade tydligen Aerosmith. Jag trodde faktiskt att de hade lagt av. Men där ser man.

Nej, nu är det dags att fixa till det sista med fejjan så jag inte skrämmer livet ur några medmänniskor innan det är dags att ge mig av för dagens arbetsinsats.

Ha en skön lördag.

Tjingeling

Inga kommentarer: