onsdag 23 juni 2010

Ett tag sen sist

Det har varit lite dåligt med uppdatering nu känner jag, men jag jobbar en hel del och är helt slut när jag kommer hem. Men nu ska jag ta mig i kragen. Idag tror jag att jag ska köra punktform. Men det kommer nog inte att bli kortfattat. Det är bara att stå ut:) Nu kör vi.

  • Bröllopet Ja, Victoria och Daniels förstås. Som jag spanade in ordentligt. Först var jag hemma hos vänninan K för klippning och få lite slingor och då passade vi på att titta på vigseln. Det var verkligen fint. Båda verkade rörda och tagna av stundens allvar. Danile fällde några tårar och det var han inte ensam om. Vi såg minsann flera stycken som satt och torkade tårarna i bänkraderna.
    Det var, som alltid, kul att spana in vad folk hade på sig. Och de flesta hade lyckats riktigt bra i sina ansträngningar. Men prinsessan Birgitta såg verkligen ut som ett spöke. Kunde ingen människa ha fixat till henne i håret innan hon tryckte fast diademet på skallen? Ljusår från fastern var prinsessan Madeleine som såg helt fantastisk ut i sin ljusblå klänning.
    Talen var också trevliga att se. Kungens var en aning stelt, men det var minsann lite gulligt att han började talet med att ge en rosa ros till Silvia och gratulera henne på bröllopsdagen. Det är väl det närmaste någon ömhetsbetygelse man sett honom göra. Daniels pappa däremot höll ett tal som var både roligt och fint. Höjdpunkten var helt klart Daniels tal som var väldigt fint. Han kommer att klara sig bra som prins om detta bara är början.
    Härligt att se hur det verkligen strålade om de båda. Sällan har jag sett två männsikor som är så lyckliga tillsammans.
    Roligt att så mycket som visades från festen. Alla fick ju vara med. Och kungen dansade i direktsändning! Det har ingen vanlig typ någonsin sett.
    Nu är de iväg på smekmånad någonstans i Söderhavet, enligt tidningarna.
  • Förste gräsklippare har jag blivit utsedd till hemma hos den ömma modern på Öland. Hennes sambo har blivit opererad och har lite svårt att röra sig så då får jag rycka in och göra en insats. Som tur är har de en åkgräsklippare och en inte alltför gigantisk trädgård. Men i mitt tycke alltför många träd. Björkarna har miljardtals med bladlus så ni fattar ju hur man ser ut efter att ha varit tvungen att köra under dem. Kanske borde jag investera i en sån där paraplyhatt för att slippa de små krypen i skallen.
  • Vädret så här inför midsommar är det ju ett högintressant ämne. Och det verkar bli ganska skapligt, ialla fall här nere på södra ostkanten. Det har ju faktiskt varit helt okej hela veckan. Fast jag skulle önska lite mer värme. Men nu har jag ju bett Annika att ta med lite av den värme som de har i Washington-området när hon åker åt detta hållet denna veckan. Hoppas att det inte kommer bort i bagagehanteringen så att jag kan få liiite mer värme. Men idag har det fakstiskt varit ca 23-24 grader.
    Precis nu pratar de om att det ska komma in ett högtryck och hålla i sig ett tag. Hoppas att det där väderfolket har rätt i sina förutsägelser.
    Kvällarna och nätterna är sådär härligt underbara som de bara kan vara här nu. Jag älskar verkligen de ljusa kvällarna och himlens färg. Det är helt fantastiskt.

Ojdå, vad tiden sprang iväg. Bäst att börja tänka på snarkofagen om jag ska vara pigg och glad imorgon.

Godnatt







Inga kommentarer: