tisdag 8 juni 2010

Pollen= icke dammfritt

Idag är jag ledig så dagen har jag tänkt ägna åt att få krigszonen beboelig igen. Ja, det är faktiskt inte så farligt som det låter, men allt pollen som flyger in gör mig tokig. Det ligger som ett gult filter överallt.
Jag var tvungen att gå upp tidigt, på min lediga dag, för det var dags att lämna in bilen på service så då kan man ju lika gärna köra igång med mindre roliga uppgifter, som att städa hemma.

Igår tog sommaren paus och det regnade, både mycket och sånt där regn som ser ut som om det kommer ur en hårsprayflaska. Kallt och ruggigt, inte trevligt alls. Idag lyser solen lite men det pratas om regn på eftermiddagen så vi får väl se. Med min flax börjar väl det ösa ner lagom till att jag ska dra iväg för att hämta bilen;)

Någon gång den här veckan tänkte jag ta mig in till stan för att kolla lite i affärer och kanske slinka in på Ben & Jerry's för att konsumera lite glass. Men det blir nog inte idag ialla fall.

Nej, nu får jag återgå till mina projekt så att jag blir klar och kan slänga upp benen i soffan med en god bok.

Tjingeling

3 kommentarer:

Stef sa...

Hejsan! hoppas allt är väl med dig! :)

kramar

Annika sa...

Städningen ett nödvändigt trist-ont...
När kommer du till US igen? Eller, när kommer T till Sverige?
KRAM!!

Camilla sa...

Stef:

Ja, det är helt ok. Jag jobbar mycket nu så då blir det inte lika jobbigt att vara ensam igen.
Hoppas allt är ok med dig & att alla tentor är över nu.

Kram

Annika:

Precis! Om jag hade råd skulle jag definitivt anställa någon att städa här hemma. För när jag är ledig finns andra saker som jag vill göra.
Jag hoppas komma tillbaka i september, och då kanske T & jycken följer med hem:) Vi får väl se.

Kram