torsdag 17 juni 2010

Kunglig genomfart i Kalmarsund

Efter jobbet körde jag över till mamma för att hjälpa dem med att klippa gräset. När jag närmade mig högbrodelen av Ölandsbron fick jag syn på ett ovanligt fartyg som precis körde under bron. Efter lite spanande såg jag att det var Dannebrogen eskorterat av ett danskt militärfartyg på väg till Stockholm. Jag antar att Drottning Margrehte och Prins Henrik var ombord för kronprinsparet var redan i Stockholm för kvällens festligheter på Drottnignholms Slott.
Det var lite kul att se för annars är vi som vistas mycket på Öland vana vid att se SÄPO's bilar fara runt. Och där de finns är också någon kunglig antingen i en bil framför eller i samma bil.

Dags att hoppa i snarkofagen efter en lång dag.

God natt

2 kommentarer:

Annika sa...

Häftigt att du såg Dannebrogen!!
Måste vara bra soft för de kungliga att hänga på båten och bara vara :-)
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Ja, det var faktiskt lite kul. Men svårt att se. Jag höll nästan på att köra in i räcket:) Nej, riktigt så illa var det faktiskt inte.
Men den var fin.

Kram