torsdag 3 juni 2010

Äntligen sommar

Nu har minsann sommaren kommit igång på allvar här. Trevligt för alla studenter som annars brukar frysa häcken av sig lagom till avslutningen. Den här veckan är det ju högskolestudenterna som tar sina examina här i stan. Och vad jag kommer ihåg så var det inte någon värme alls på mina båda.
Men idag är tempen ca 24-26 grader. Helt i min smak.
Dessutom väcktes jag vid tre-tiden av att näktergalen höll världens konsert. Det, om något, är ett säkert sommartecken i den här regionen.

Ikväll ska jag bege mig över bron till bästa väninnan för lite trevlig samvaro. Hon nämnde något om grillning tidigare i veckan och det skulle faktiskt inte alls vara helt fel nu.

Nej, nu är det dags att hoppa i en dusch så hon inte storknar:)

Jobbar som en liten gnu nu så jag har faktiskt inte haft varken tid eller ork att skriva. Men det kommer att ordna sig om någon vecka.

Tjingeling för nu

Inga kommentarer: