lördag 26 juni 2010

Sommar


Idag är det premiär för säsongens första Sommar program på P1. Annika Sörenstam är värd idag. Måste säga att hon kör väldigt bra musik. Jag missade tyvärr starten på programmet så jag ska lyssna på det via webben istället.

En hel del mer eller mindre intressanta personer kommer i Sommar att få utrymme i etern. Ett axplock av de som jag är lite nyfiken på är: Eva Dahlgren (imorgon Söndag), Jill Johnson, Micael Bindefeld, Mats Sundin, Anette Norberg (skipper för OS-laget i curling), Percy Barnevik och Annika Östberg (som suttit en hel massa år i fängelse i Californien).


Vädret här visar sig från sin bästa sida med värme och sol. Precis som det ska vara. Molnen som drog över här igår försvann lagom till årets första kubbmatch.

Som vanligt bjöd den ömma modern på en massa mat och andra godsaker. Jag var smällmätt när jag körde hem på natten. Men jordgubbar kan åtminstone inte jag få nog av. Och de svenska är klart bäst enligt mig.

Midsommarfirandet verkar ha varit ganska lugnt på Öland i år. Skönt det efter förra årets tragiska händelse då en ung man blev knivhuggen till döds i Köpingsvik.
Idag ska jag bara mysa och njuta av vädret och att vara ledig.
Tjingeling

2 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Åh vad jag längtar till sommar-Sverige när jag läser det du skriver om Sommarprogram, midsommar, ljuset mm... Hade vi fått tid på Am. ambassaden som vi hade tänkt från början så hade vi kommit till Sverige idag och sluppit boka om. Såg härom dagen att de hade släppt nya tider i sista stund men det hade vi ju aldrig kunnat chansa på. Nåväl, vi kommer till Svea rike om en månad när bröllopsyran och dess eftermäle antagligen klingat av...

Tack för dina uppdateringar, alltid lika uppskattade av en utlandssvensk!
Hoppas att vädret är skönt; hörde nåt om rekordvärme typ 30 grader. Eller är det bara kvällstidningarna som vill sälja lösnummer till soltörstande svenskar?
Ha det gott - kram!

Camilla sa...

Magdalena:

Jag är ju tvungen att uppdatera dig lite om vad som händer här i vårt avlånga land för det brukar man ju inte ha så bra koll på när man inte är här;)

Värmen har redan kommit kan jag meddela. Igår var det 28,2 här, i skuggan ska tilläggas. Och i helgen väntas det bli 30 här i Kalmar. JAG ska vara på stranden heeela helgen.
Synd att ni inte fick tid på ambassaden nu för det hade varit perfekt väder att komma hem till. Men jag hoppas att det fortsätter så här även när ni kommer. Annars får du väl ta med dig lite värme.

Måste tyvärr rusa nu.
Ha det gott.
Kram