måndag 26 mars 2012

Lite vårtecken

Igår var det dags att varva ner lite efter en vecka fylld med jobb. Var ju bara ledig en dag. Och så har jag ju tagit hand om pållen förstås:) Men det är ju rena avkopplingen. Vem behöver yoga och samtalsterapi när man har häst? Absolut bästa avkopplingen som finns.

Våren är verkligen på gång här. Krokusar har jag sett och vårgäck och en massa andra blommor som jag inte vet namnet på. Och på jobbet har andhonan med sina två pojkvänner anlänt. Vi har en liten fontän med damm där de simmar runt tillsammans med den hemska gula plastankan. Jag fattar inte varför de har slängt i den nu när vi har riktiga änder som plaskar runt! Änderna brukar flytta lagom till sommaren och då blir det tomt. Hon är riktigt tam och gillar mest Digestivekex till frukost.

Gårdagen avslutades med en migränattack så det blev tidigt sängläge. Det är rätt mycket som snurrar i huvudet för tillfället och då kan det lätt bli så att den förhatliga blixtrande huvudvärken kommer smygande.

Har nu läst ut Öster om Heden av Viveca Lärn. Vilken underbar bok! Jag verkligen älskade den. Så om ni gillar hennes böcker så kommer ni att älska den här. Jag vill att nummer två ska komma ut imorgon allra helst. För jag vill fortsätta att följa invånarna i huset och deras öden.

Just nu kikar jag på Maria Wern på fyran. I nästa reklampaus ska jag hämta upp tvätten och sen blir det bara lite tittande på TV innan det är dags att sova. För imorgon börjar det hela om igen.
Jag älskar detta underbara väder som vi har nu. Och imorse var det ju inte bara vädret som muntrade upp. Maria Montazami var i fyran och drog en väderprognos. Det gick riktigt bra. Det finns ju de som har varit så nervösa att de knappt kan skilja på norr och söder, men inte Maria. Hon körde på i sin vanliga stil. Lugn som en filbunke, men det är hon väl alltid. Jag tycker att hon gjorde väldigt bra ifrån sig för att vara första gången. Fram för mer av Marias prognoser:) Det livade minsann upp morgonen ordentligt och jag blev på väldigt bra humör.

Dags att kolla lite på TV nu.

Ha det gott.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Å den där boken av Viveca Lärn vill jag läsa!
JAG älskar hennes Saltö-böcker så högt och rent. Ser fram emot att läsa den bok du rekommenderar.
Fint med lite vårtecken!
Hoppas att du kan bena ut alla dina tankar.
Stora kramar!

Sahra sa...

Har inte läst några Lärn böcker. Jag får nog nästan skämmas lite va? Så du rekommenderar den senaste. Hm. Får kika på den.
Ha det bra.

Charlie sa ... sa...

Oj, här har jag missat något bra på TV minsann. Jag hinner ingenting, inte ens läsa bloggar.

Härligt med vårtecken och vårkänsla!!!

Stor kram

Ps. Bara en semla - so far ;)