lördag 3 mars 2012

Dåligt med inspiration

Dåligt med inspiration blir det när dagarna ser likadana ut. Men häromdagen tog jag en promenad på morgonen och fångade denna bild som jag tänkte visa er.


Det som reser sig i dimman är Kalmar Domkyrka. På tillbakavägen hade dimman dragit ännu längre in och det gick överhuvudtaget inte att se något alls. Detta ställe är bara ett par minuters gångväg från huset jag bor i. Jag måste säga att jag bor på en mycket bra plats här i stan. Nära till allt, men ändå inte mitt i smeten. Kanon tycker jag.

Återkommer nästa vecka full med nya idéer hoppas jag:)

Ha en skön helg.

Tjingeling

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det är vackert, där i dimman! Tycket om att fota i dimma, det skapar en mystik som är attraktiv.

Nu kommer våren och med den liter mer inspiration, det tror jag. Jag såg vårlökar idag och det kändes så bra. Blir sprallig av sånt ;)

Ha en fin söndag, jag hoppas på lite sol!

Kram

mammaxtre sa...

Men så bra du bor. Vad härligt med närheten till detta vackra. Bilden är väldigt bra.

Ha det gott

Annika sa...

Att plåta i dimma är SÅ tacksamt!
Det blir som ett naturligt filter!
Kalmar är en så fin stad!
Jag tror också att du kommer att få mer inspiration nu när våren kommer!
Kramar!!

Swedish Army Wife sa...

Jag gillar sådana morgnar, när dimman ligger kvar och man (helst) är ensam ute och går :)

Stef sa...

Åh vilken fin bild! :) kramar

Camilla sa...

Lotta:
Det var premiär för dimfoto för mig:) Och det blev ganska bra tycker jag.

Här har jag inte sett några vårblommor än, men det lär väl inte ta så lång tid innan de dyker upp.

Kram

mammaxtre:
Ja, jag bor väldigt bra. Det tar bara 3-4 min att gå till närmaste vatten. Det passar mig bra som älskar vatten:)
Kul att du gillade bilden:)
Kram

Annika:
Du har rätt att bilderna blir helt annorlunda i dimma. Det var premiär för mig att ta bilder i dimma och jag insåg att jag vill ha en systemkamera ännu mer. Jag har 2 äldre liggande här, men de är så krångliga att jag inte begriper mig på dem.
Det blir nog mer bilder från Kalmar vad det lider. Det är ju en tacksam stad att fotografera i.

Kram

Helena:
Dimma kan vara mysigt, men den här årstiden blir det ju så himla kallt när dimman drar in från havet.

Kram

Stef:
Kul att du gillade bilden:)
Kram