onsdag 14 mars 2012

Fina blommor

Oj, vad snabbt tiden går och jag har inte hunnit skriva något alls.

Födelsedagen var mycket trevlig med familjen som bjöds på lasgane och vit chokladcheesecake.
Jag fick fina presenter bl a en sodastream, så nu slipper jag släpa hem Ramlösa i parti och minut. Smidigt tycker jag. Och så måste jag bara visa den fina blombukett som T skickade till mig.




Förutom denna bukett, som för övrigt doftar underbart, så fick jag lite hudgrejer från Shiseido som jag önskat mig.


Vädret har de senaste dagarna visat sig från sin allra bästa sida. Igår var det t ex 15 grader med strålande sol. Idag väntas temperaturen bli lite lägre men fortfarande kommer det nog att vara tvåsiffrigt. Jag njuter som bara den:)

Mellon såg jag i lördags. Jag ruckade lite på min bojkott och insåg att det kunde vara vettigt att åtminstone se finalen för att höra vad som skulle bli Sveriges bidrag i Baku. Och jag måste faktiskt säga att den bästa låten vann. Min andra favorit var Lisa Miskovskys låt som jag gillar skarpt. Tur att radiostationerna också verkar gilla den. Men det finns en låt som går jämt på radio nu och som jag börjar bli trött på, och det är Flickan o Kråkan med Timbaktu. Visst är den bra, men inte 2 ggr i timmen!!

Nehej, nu är det dags att fixa till mig lite innan det är dags att dra iväg till jobbet.

Ha en skön dag!

Tjingeling

6 kommentarer:

Annika sa...

Fin blombukett du fick från din T!
OCh roligt att fylla år.

Vi har det sååå varmt för årstiden, och det har ju ni också!
Men det är nog så över hela linjen iår.

Njut av den tvåsiffriga tempen!!
Kramar!!

Stef sa...

Vilken tjusig bukett! Bra gjort av T! kramar

mammaxtre sa...

Ja du det där med radion och val av att upprepa sig gång på gång på gång känns så där :-)

15 grader och sol, jösses vad härligt!

Charlie sa ... sa...

T har skickat en härlig blombukett. Det gjorde han verkligen bra!

Vilken fin b-day du fick! Soda streamer är super. Gott blir det också. Jag dricker gärna kolsyrat vatten.

Skönt att våren känns så påtaglig!

Kram

Sahra sa...

Vilken underbar bukett. Jag skulle också vilja slippa släpa ramlösa och lokaflaskor. Men helst vill ja ha ett nytt kylskåp med inbyggd ismaskin och bubbelmaskin.
Ha en fin dag

Camilla sa...

Annika:
Buketten är fin och doftar ljuvligt:) Det är faktiskt inte så dumt att fylla år:)

Ja, vädret är faktiskt inte riktigt klokt. Nu har det blivit svalare igen, men värmen återkommer sanrt.

Kram

Stef:
Ja, den är fin. Och luktar så gott.
Kram

mammaxtre:
Håller med dig helt.
Värme och sol satt fint:)

Lotta:
Det tycker jag också att han gjorde:) Dessutom fick jag ett fint paket.
Födelsedagen var mkt bra. Och soda stream kan jag verkligen rekommendera. Såg att de hade kommit i USA oxå. Det var nyhet på Macy's när jag var där.
Våren är verkligen på G här nu.

Kram

Sahra:
Det är skönt att slippa släpa hem Ramlösa o LOka nu. Dessutom har vi väldigt gott vatten i Kalmar så det är faktiskt bättre att göra det själv:)
Kram