tisdag 6 mars 2012

Behöver en ny mackapär

God morgon!

Tänkte att jag skulle plita ihop ett litet inlägg såhär på morgonkvisten innan det är dags att ta itu med andra saker. Jag är ledig idag och solen strålar för fullt. Visserligen finns det moln på himlen så frågan är hur länge solen kommer att skina. Men en liten promenix har jag tänkt att jag ska dra ut på.

Och sedan måste jag dra iväg och köpa en ny väckarklocka. Min har fått något slags knäpp. Klockan funkar hur bra som helst, men ringsignalen har gett upp totalt. Och det är ju liksom den som jag är beroende av. Har provat att ha mobilen som väckarklocka, men det har visat sig att den där ringsignalen inte skriker tillräckligt högt. Och jag avskyr verkligen att försova mig. Det finns inget värre än att vimsa upp och börja dagen som en totalt utstressad själ. Då brukar resten av dagen gå åt skogen och humöret är i botten. Sånt vill jag undvika till varje pris. Jag behöver starta dagen i lugn och ro för att vara redo för att må riktigt bra.

Dags att ge mig ut i jakten på en ny väckarklocka och njuta av vädret.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas du hittar en bra!
EN SKRÄNIG sak!
Själv klarar jag mig med mobilen, men jag vaknar nästan alltid innan klockan ringer.
Kram!!

Sahra sa...

Haru ingen ajfåååån? Så man kan ladda ned sjyssta väckningslåtar.
Jag är otroligt lättväckt. Jag vaknar ofta minuter innan klockan ringer. Jag ska inte påstå att jag studsar upp, men ligger jag kvar är det kört och det vet jag. Hoppas du hittar någon bra klocka

Charlie sa ... sa...

Jag har slutat med väckarklocka, kör all väckning via telefonen. Eller rättare sagt: jag vaknar av mig själv numera, on time. Läskigt. Jag är helt inkörd på 6:00.

Och ser nu att Annika har lite samma upplägg..hehe.

Hoppas du hittar en bra en!

Kram

Camilla sa...

Annika:
Det hoppas jag med. En riktigt skränig sak:)
Brukar vakna innan den ringer, men ska jag upp riktigt tidigt är en skränig att föredra.

Kram

Sahra:
Ingen ajfån här. Använder ju knappt mobilen så det känns onödigt:) Men kommer väl att köpa något liknande vad det lider. Blir alltid mobbad av en vän för att mina mobiler alltid är, som hon säger, rena stenåldern.

Kram

Lotta:
Jag vaknar oftast innan klockan drar igång. Beror lite på hur trött jag är. Och eftersom jag hatar väckarklockor så föredrar jag en skränig sak. Det blir mindre snoozande då:)

Kram