fredag 9 mars 2012

Dagens punkter

Idag tror jag att jag använder mig av punkform. Annars riskerar inlägget att bli hur spretigt som helst. Fast ni är ju vana vid att inläggen är det vid det här laget ändå:)

  • Gårfagens stora nyhet verkade vara att Fredrik och Filippa Reinfeldt ska separera. Jaha, trist för dem och jag bara undrar vem som bryr sig, egentligen.
  •  På lördag är det final i mellon. Eftersom jag kommer att ha famlijen här på middag så lär nog inte jag kika på detta spektakel. Men om de är kvar när det hela kör igång så vet ju åtminstone en som kommer att sitta klistrad framför TVn och det är A, min systerdotter. Hon är, enligt säkra källor, ett riktigt fan. Loreen är tydligen favoriten. Himla tur då att hon är med i startfältet på lördag.
  • Vissa av mina växter verkar ha drabbats av någon slags vårdepression. De tappar blad och ser rent anskrämliga ut. En del har rent av stendött. Det är nog dags att införskaffa några nya. Den första fick jag av mamma igår. En liten rosa Begonia. Hoppas att den inte drabbas av samma fenomen som vissa andra.
  • Igår skulle det bli snö enligt de där som vet, väderfolket alltså. Men som tur är så blev det inte mycket med det. Jag känner att det räcker med vinter nu. Särskilt eftersom jag häromdagen såg några påskliljor som stack upp någon centimeter. Tidgt med allt verkar det vara i år.
    På söndag verkar det som om det ska bli riktigt fint väder med sol och hyfsad temperatur runt 7 grader. Sånt gillar jag.
  • Idag kommer det att bli full fart med lite inköp av diverse saker inför morgondagens middag, tillverkning av en vit chokladcheesecake, städning och så förstås en tur till pållen. Det sistnämnda är dagens höjdpunkt helt klart.
  • Föresten, jag har ju glömt tala om att jag och min syster var på bio i lördags. Vi såg The Descendants. Det var inte den bästa film jag sett med George Clooney, men det var absolut inte dålig. Det är lite svårt att sätta något betyg på den tycker jag, men om jag skulle vara tvungen så får det väl bli 3 av 5. George Clooney gjorde en bra roll och jag tittade inte på klockan en enda gång trots att filmen var 1.55 lång så därför är det svårt att sätta ett vettigt betyg på den.
    Det finns en hel del filmer som jag skulle vilja se, både på bio och dvd, så det är väl bara att försöka beta av dem. Kanske blir det bio med bästa väninnan på måndag för det har vi pratat om lite löst. Vi får väl se:)
Nej, nu är det dags att köra igång här så att jag inte hamnar på efterkälken helt.

Ha en trevlig fredag.

Tjingeling

    3 kommentarer:

    Annika sa...

    Precis, orka reagera nämnvärt över Reinfeldt och Filippa, trist för dem. men...
    Ah, du tyckte bara sådär om filmen!
    JAG tyckte den var fantastisk på alla plan.
    SÅ stark!
    Mellon, haha...LOVAR att ni kommer att kolla!!
    Trevligt med middag hos dig. MUMS för alla som ska komma!!
    Kramar!!

    mammaxtre sa...

    Den filmen vill jag se. Har hört att man gråter sig igenom den. Därför måste jag välja rätt sällskap :-)

    Ha det gott

    Camilla sa...

    Annika:
    Ja, det är ju trist för dem, men jag kunde inte bry mig mindre. Det är dreas grej, typ.
    Filmen ja, jag kunde inte betsämma mig hur jag kände. Skrattade ibland och nån gång hängde tåren i ögonfransen. Men jag måste säga att jag har sett bättre. SÅÅÅ bra var den inte i mitt tycke.
    Mellon, jag vet ärligt talat om jag kommer att kolla. Å andra sidan vad annat finns att se?
    Men jag hoppas att familjen stannar länge på min födelsedag:)
    Kram

    mammaxtre:
    Jag grät mmig inte genom den även om det fanns scener där mina tårar hängde i ögonfransarna. Men det var ingen 5 poängare, inte enligt mig ialafall. Men den var bra.

    Kram