fredag 29 november 2013

Snart är julmånaden här. Äntligen!

En dag kvar av november och sedan går vi in i julmånaden. Jag älskar det!

Idag åker ljusstakarna fram och sedan stannar de uppe till tjugondag Knut, liksom julpyntet. Jag kör jul så länge det går ;) Julpyntet hinner jag nog inte få upp idag så det får bli nästa vecka. Julgardinerna får nog vänta tills Tom kommer hit eftersom jag alltid har en fajt med gardinstången. Vi vill liksom inte samma sak, plus att det blir ganska trångt när jag försöker att sätta upp den. Risken att riva ner så mycket som finns är med andra ord stor när det gäller detta projekt.

I år ska jag nog försöka att kolla på julkalendern också. Årets julkalender är Barna Hedenhös uppfinner julen. De flesta som är födda på 70-talet har väl någon gång läst någon bok om Barna Hedenhös. Jag hade en som var väldigt välläst.
Ska bli kul att se hur den är. Julkalendrarna brukar ju faktiskt vara riktigt bra.

Fenomenet med Black Friday, där man kan göra riktiga klipp, har nu flyttat österut och även dykt upp här. Lite trevande kanske i år då jag inte kan komma ihåg att jag såg något om detta förra året. Men det utvecklar sig nog till nästa år.
Igår köpte jag de första julklapparna, eller kanske inte när jag tänker efter för jag köpte ju lite i USA och sedan när jag var i Ullared.
Jag har fått vika en hörna här hemma för de påsar som innehåller julklappar. Har ju två veckor på mig att handla till Tom nu, för det vill jag gärna ha klart innan han kommer hit. Särskilt med tanke på att han är så himla nyfiken när det gäller presenter. Det går absolut inte att handla dem till honom när han är med eftersom han är som ett barn. Det går liksom inte att skicka in honom i en annan affär så länge medan jag handlar.

Nej, nu är det dags att sparka igång dagen. Jag har ju redan fått i mig en kanna kaffe. Mår lite smårisigt fortfarande. Hoppas att det inte blir värre än så här, åtminstone inte före måndag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Nästa gång du kommer tar vi en promenad i Central Park tillsammans! Det vore härligt.

Jag njuter också nu av årstiden.

KRAM!!

Lotta

Camilla sa...

Lotta:
Absolut! Tredje gången gillt typ. Jag ska se till att mannen drar till jobbet eller liknande så att vi kan njuta ihop :)

Kram