måndag 2 december 2013

Nedräkningen är igång

Äntligen är nedräkningen igång på riktigt! Tom kommer hit den 13 december. På lucia alltså.
Jag ska försöka vara ledig en hel del, så just nu blir det en hel del jobb så att jag inte behöver sitta med det när han är här. Ett nytt schema för nästa år ska skapas nästa år den här veckan bland annat.
Lussekatter ska jag också baka innan han kommer eftersom jag tänkte att vi skulle kolla på lucia på kvällen. Det blir tv-versionen tror jag.

Hoppas att vintern inte blir alltför snörik eller superkall. Hörde precis på tv:n att det varit köldrekord i natt i Norrland, -30,3. Fy sjutton, vad kallt! DET hoppas jag verkligen att vi slipper här nere.
Men igår blåste det som sjutton och det blev ordentligt kallt. Jag frös på jobbet

I fredags var jag på julmässan på slottet. Hade först tänkt att gå på dagen, men efter ett samtal från en kompis som undrade vi om vi skulle rida så ändrades planerna. Så jag gick på kvällen istället. Det gjorde inget eftersom det är mysigare att gå där på kvällen. I år blev det inga inköp av tomtar eller sånt där. Istället blev det lite mat och mest godis. Det ska sparas till jul.

Idag var det tänkt att jag skulle vara ledig, men det får jag skjuta på lite eftersom vi har en några rum som reser ikväll och som behövs senare ikväll. Så är det när man har flygbesättningar som gäster. Men de är väldigt bra att ha att göra med. Funderar på att ta ledigt på fredag istället så att jag får en långhelg. Det kanske inte är en dum idé eftersom det är dags för jobbets julfest på kvällen. Vi ska iväg på någon julshow och det brukar bli väldigt lyckat.

Nej, nu ska jag beställa lite julklappar.

Ha en skön måndag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

KUL med Toms ankomst!!
YAY!!!!
Hur länge ska han stanna? Underbart för honom att anlända på självaste Lucia. Lucia är nog den dag jag saknar sverige mest på hela året.

Ni har ju haft en väldigt mild höst.
Så du får hoppas att det fortsätter så.
jag vill inte heller ha en massa snö. Vi har otaliga auditions att infinna oss på i vinter. Kan inte bli hindrad av snö då.
Så jag hoppas, ovanligt nog, också på en mild vinter.

Kul med julshow.

Kram


Camilla sa...

Annika:
Det ska verkligen bli jättekul att ha honom här hela julen.
Han stannar i en månad, så det känns skönt att kunna ta det lite lugnt.
Lucia ser vi nog på tv eftersom han nog är rätt trött efter resan.

Hösten har varit ovanligt mild tycker jag. Och jag hoppas inte heller på en massa snö. Det blir så mycket jobb med det.
Hoppas att ni slipper mängder med snö när ni ska ut på turné.

Kram