torsdag 5 december 2013

Sven är på väg & pållens nya roll

Ja, det är den nya stormen som har döpts till detta. Mitt på dagen smäller den till med full kraft på västkusten och i Skåne för att sedan förflytta sig österut. Tydligen är det risk för stora snömängder också. Jag hoppas att det blir regn istället för snö faktiskt. Ska det nu snöa så får det gärna göra det utan stormvindar.
Det är lika bra att rota fram borstar och snöskyffel till bilen i eftermiddag så att jag är redo.
Tåg och färjor har redan aviserat att de kommer att ställas in. Bra att de gör det tycker jag istället för att folk ska bli strandade lite överallt. För vem vill bli sittande i ett tåg någonstans mitt i skogen där träden far ner runt omkring?

Pållen har ju blivit extrapappa åt en fölunge och nu tror jag han har blivit lite påverkad av att gå ensam med den i en hage, för igår när jag tog ut honom i ridhuset gnäggade han som en tok. Visserligen var vi ensamma där men han kan gasta lite ibland om någon går ut och han blir ensam kvar men inte om vi är ensamma när kommer dit. Häromdagen gjorde han även det då hans bästa hästkompis var där. Knashäst.
Fölisen gick först med en annan stor flock, men vissa i den flocken var inte alls snälla mot honom så då fick Riiskas rycka in istället. Och det verkar funka bra. Han är snäll mot fölet, men visar honom också att hans regler är lag. Eftersom han är låg i rang i sin egen flock så är det kanske bra att han nu är högst i rang.


                                           Bilden har jag lånat av fölisens matte.

Nej, dags att snart dra iväg till jobbet.

Ha en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: