lördag 16 november 2013

Min bästa vän just nu

Värken i nacke och axlar fortsätter och idag råkade jag ut för att det hela utvecklade sig till en gräslig huvudvärk. Som tur var körde det igång en timma innan jag skulle gå hem från jobbet. Jag undrar ju hur det faktiskt gick till eftersom jag jobbar i receptionen den här helgen. Inget slit alls och då får jag svinont. Fattar absolut ingenting.

Så nu är min bästa vän en varm vetekudde som ligger på mina axlar. Så himla skönt och gör gott för mina superspända muskler.
Min chefskollega pratade häromdagen om att det fanns ett friskvårdsbidrag på 500 kr. Det är nog på tiden att beställa en nackmassage och utnyttja det nu så att jag kan må bra igen. För det här påverkar mig negativt alldeles för mycket just nu känner jag.

Igår var det dags för klippning. Det blev lite annorlunda och kul. Efter jag var klar med det åkte jag till stallet och mötte upp en vän. För nu skulle Riskas få sin klippning, för första gången i hans nioåriga liv. Jag hade varit lite orolig för detta skulle gå eftersom han är lite skraj/fjantig av sig. I början tyckte han att den där skrälliga klippmaskinen var läskig och for runt lite, men efter att han fick undersöka den så körde vi igång och då stod han helt stilla. Tror att han tyckte att det var skönt att bli av med lite vinterpäls. När vi skulle ta andra sidan så fick han syn på sladden och då var det lite trixande igen för den var ju grymt läskig. Efter att vi fladdrat med sladden framför honom och visat att den inte var farlig så var det inga problem. Snacka om att hitta läskigheter i allt möjligt.
Men när vi klippte honom stod han blixtstilla, till och med när vi var uppe vid öronen och klippte. Visserligen med hjälp av en massa mat, men ändå. Lilla hjärtegrynet. Var så stolt över honom eftersom jag vet att vissa hästar knappt går att klippa även om de fått lugnande innan.

Nu är det snart dags att för att ha en date med sängen. Ska upp tidigt imorgon och jag hoppas att kunna sova ordentligt.

Kollar på Så mycket bättre och det är Titiyos dag. Agnes sjöng precis en av hennes låtar. Och som hon gjorde det, superbra verkligen!

Nej, dags för en Ipren, min varma vetekudde och läsa några sidor i min bok innan det är dags att dra ner ögongardinerna.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej!

Yikes, ont i rygg, nacke och axlar är så besvärligt. Jag kör ofta med vetekudde som jag värmer i micron när jag har ont just där. Så skönt. Extra jobbigt med huvudvärk också. Hoppas du känner dig bättre snart!

Stor kram
Lotta

mammaxtre sa...

Ont nacken är ytterst otrevligt. vetekudde gör gott men så även spikmatta, tycker jag.

Beställ massage. Gissar att du inte kommer att ångra det.

Sköt om dig

Annika sa...

Vad trist med din nacke. Jag har själv problem med min med jämna mellanrum. Artros, förstås. SUCK.
Brukar köra med advil och bengay.
Hoppas du kan få lite massage via jobbet.
Kram

Camilla sa...

Lotta:
Ja, det är ett helsikes problem. Åtminstone vissa dagar.
Varm vetekudde är min räddning.
Men jag hoppas att det snart blir bättre.

Kram

mammaxtre:
Spikmatta har jag aldrig provat, men vetekudde är rätt skönt.
Massage kommer det att bli. Min syster får väl göra en insats :)

Kram

Annika:
Ja, du din stackare har ju artros som måste vara mycket värre. Fy sjutton!
Lite massage ska nog göra susen hoppas jag för axelproblemet.

Kram