torsdag 28 november 2013

Premiär ikväll

Ojoj, nu var det ett bra tag sedan jag hade tid/ork/lust att skriva men nu så kör jag bara.

Förra veckan bestod bara av jobb och så hästar hela helgen. Vi har ju helgtjänstgörning ett par gånger om året i stallet. Min axel brände som sjutton på söndag eftermiddagen. Nu är det över för i år, ja förutom på söndag då jag ska hjälpa min vän som jag bytte helg med eftersom jag jobbar denna som egentligen är min. Men hon jobbar på söndag eftersom julskyltningen är då. Så är det när man jobbar i butik, men hjälps vi åt så kommer vi att vara klara tidigt. Bra upplägg tycker vi båda.

Idag känner jag mig helt kass. En förkylning är nog på G. Var ute och handlade lite förut och nös mest hela tiden och nu känns det som jag har feber. Tur att jag är ledig imorgon så jag kan vila lite. Men jag kommer nog inte ligga på soffan direkt eftersom planen är att städa, sätta upp adventsljusstakarna och gå på Julmässan på Slottet.

Nu ska jag bara krypa under en filt och käka pepparkakor med ädelost på och dricka julmust och kolla på Blacklist. Det är premiär för det. Mycket julmust kommer att gå åt här hemma eftersom jag fullkomligen älskar julmust. Såå himla gott!

Apropå Blacklist är det faktiskt en av de bättre serier jag sett på länge. Tack och lov att TV3 har köpt in den. Det händer ju grejer hela tiden och jag blir inte riktigt klok på den eftersom det händer nya grejer hela tiden. Helt i min smak.

När den är slut så ska jag gå och lägga mig och läsa lite innan det är dags att försöka sova bort den hotande förkylningen. Å andra sidan är jag inte förvånad att den är på G eftersom flera har varit dåliga på jobbet. Jag har nog bara försökt att hålla mig ur vägen för de som känt sig risiga. Den planen verkar inte ha funkat hela vägen om vi säger så.
Jag hoppas bara att jag inte blir dålig i helgen då jag jobbar i receptionen och det är mycket att göra. Och det är svårt att få in någon annan. Det blir nog bra med det, hoppas jag. Det är bara att köra på. Jag kan vara sjuk nästa vecka om jag måste, men just nu har jag definitivt inte tid med detta.
Dessutom kommer ju Tom om 15 dagar så ska jag bli sjuk så är det bättre att bli det nu.

Köpte en keyfinder till mammas man idag, han flyttar ju runt sina nycklar hela tiden och kommer sedan inte ihåg vart de är och mamma får spendera flera timmar åt att leta efter dem. Kom hem med påsen  och tänkte att jag skulle testa grejen. Vad händer? Absolut ingenting! Så imorgon får jag åka tillbaka med hela grejen och då får de minsann testa den innan jag lämnar butiken så jag vet att den funkar. Har ju fasiken inte tid att åka fram och tillbaka fler gånger. Så surt säger jag bara.

Nej, nu är det hög tid att försöka mota bort den här förkylningen.

Tjingeling

Inga kommentarer: