söndag 10 november 2013

Eftermiddagen/kvällens begivenheter


Har spenderat eftermiddagen/kvällen med familjen för att fira mammas sambo som fyllde år i torsdags. Som alltid hos mamma var det trerätters middag och tårta på det. Så ni kan ju tro att jag är mer än mätt.
Syrran och svågern stod för underhållningen tillsammans med mig. Så kul vi hade. Massor av skratt, precis som det ska vara. Tyvärr är det inte alltid så, men det är en annan historia.
Jag hade nog inte behövt en bil för att ta mig hem över bron, jag hade kunnat rulla i den starka vinden. Men god var maten. Som alltid.

Imorgon återser jag mamma igen då jag ska tanka hennes bil och fylla en jeepdunk med bensin till gräsklipparen. Efter det åker jag till Riskas för ett träningspass. Vi brukar ungefär vara lika svettiga efteråt. Enda skillnaden är ju att han har vinterpäls, som jag och min vän funderar på att klippa honom lite  eftersom han svettas så mycket på vissa ställen. Vi får se när vi båda har tid detta projekt.

Det är rätt skönt att ha en helt ledig helg. Innan jag åkte på semester så vet jag inte ens när jag hade det senast.

Nu sitter jag med ett glas vin och kollar på gårdagens Skavlan. Det är ju, enligt mig, den bästa talshowen på hemmaplan.

Det blev en bra dag, trots allt. Så bra det kan bli med en styvfar (hatar det ordet eftersom han aldrig kan ersätta min pappa) som har en sjukdom som är en anhörigsjukdom. Och som drabbar min mamma allra mest. Jag avskyr vad hon måste gå igenom. Hon förtjänar att kunna göra det hon vill och inte behöva leva i ett fängelse utan galler. Så är det att leva med någon som har demens, som dessutom förvärras långsamt.

Dags att kolla på TV och sedan gå till sängs för att, förhoppningsvis, få en god natts sömn.

God natt

Inga kommentarer: