lördag 9 november 2013

Det blir en bra dag


Lördag morgon, ledig helg och födelsedagsmiddag hos mamma idag. Det kan inte bli så mycket bättre just nu.

Känns skönt att vara ledig nu för de senaste nätterna har sovit riktigt dåligt. Jag har vaknat hur många gånger som helst av att jag varit så himla varm. Igår kväll var jag helt slut så Riskas fick faktiskt vila. Jag gillar inte att hoppa över ridningen nu när det går så bra och han är pigg och glad, men detta var första gången jag har gjort det sedan jag kom hem så det är ändå ok. Imorgon kör vi igen så svetten lackar.

Igår hade däckfirman där jag förvarar mina däck lägre pris för att skifta dem, så jag slog till. Visserligen är det inga minusgrader dagtid, men det har varit frost och kallt på morgnarna och med tanke på hur blöta vägbanorna är så är det bara en tidsfråga innan det slår till och blir halt. Och då är i alla fall jag förberedd. Det känns skönt att slippa tänka på det. Nu ska jag bara serva bilen också. Har försökt att ringa dem och det är i princip omöjligt att komma fram på telefon. Jag har liksom inte tid att sitta i telefonkö i 20-30 minuter när jag jobbar. Glöm det! Så jag får väl helt enkelt åka dit och beställa en tid över disk. Eller åka någonannastans.

Innan det är dags att åka till Öland och fira mammas man så tänkte jag pyssla lite här hemma så slipper jag det imorgon.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg.

Tjingeling

Inga kommentarer: