söndag 3 november 2013

Vaken alltför tidigt


God morgon!

Jag antar att det inte är någon vettig människa som är vaken. Det hade jag inte heller tänkt vara, planen var att ha sovmorgon då jag jobbar till 23 ikväll. Men uppenbarligen är hjärnan och kroppen inte riktigt synkade eftersom jag vaknade vid 06.45 och inte kunde somna om. Det är ju inte direkt så att jag drar igång dammsugaren vid denna tidpunkt för då tror väl grannarna att jag fått spader. Så istället har jag flyttat mig till soffan där jag sitter under en pläd och tittar på Dr Phil. Det är ungefär vad som finns att kolla på vid den här tidpunkten. Kanske somnar jag av en liten stund senare.

Igår kväll var jag och bowlade och sedan drog vi in till stan för lite mat. Jättetrevlig kväll verkligen.
Tom är ju i Texas med grannen så då passade jag på istället för att bara sitta hemma och uggla. Jag gillar när det händer lite grejer. Och då blir jag inte lika trött heller.

Idag ska jag åka till pållen och bara göra rent hos honom och fixa mat. Det blir ingen ridning idag, det tar jag imorgon istället. Annars blir det alltför stressigt innan jag ska åka till jobbet för jag ska hinna äta middag innan också.

Måste kolla på det senaste avsnittet av Blacklist också. En serie helt i min smak där det händer grejer hela tiden men syftet är höljt i dunkel.

I fredags passade jag på att åka till kyrkogården då det inte skulle finnas någon tid till det igår. Det är så fint på kyrkogårdar vid Alla Helgon helgen med alla tända ljus men samtidigt sorgligt.

Grått och trist väder är det så jag tänder lite ljus för att det är rätt mysigt att nu när jag ändå är uppe tidigt. Ska nog äta lite frukost i sällskap med mina ljus och vad det nu är på TV.

Imorgon är jag ledig och som vanligt blir det fullt upp. Ska hem till mamma med lite grejer som jag köpt till henne. Jag ska visst hjälpa henne med någon lampa också. Sedan drar jag vidare till Riskas för en liten ridtur. Det gäller att hålla igång nu eftersom han bantar och har gått ner en hel del. Vi har ändrat om hans kost lite så att han får mer energi när jag rider, men inte så mycket att det lägger sig på magen. Vi har en del kvar och det verkar som om det är det värsta att bli av med. Men målet var jul och dit är det ett tag så vi kommer nog att nå målet. Han känns redan mycket piggare och verkar tycka att det är riktigt roligt att fara runt med matte på ryggen.
När jag är färdig med det ska jag hem och tvätta. Det måste vara något av det tråkigaste som finns att göra när man bor i lägenhet och inte har egen tvättmaskin.

Nej, dags att sätta på lite kaffe och fixa frukost.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

Inga kommentarer: