måndag 18 november 2013

Vem släckte lampan?

Skulle ha varit ledig idag men fick flytta på den eftersom jag och vår vaktmästare, som bara jobbar 2 dagar i veckan nu eftersom han är på praktik, hade bestämt oss för att det var dags att putsa fönster i vår glasveranda på jobbet. Munblåsta glasrutor som är väldigt sköra. Eftersom de är väldigt gamla fönster och dubbla, ni vet sådana där som man får lyfta ur, så tar det hur lång tid som helst innan man är klar. Nu är det gjort, men min axel tyckte inte att det var helt kul sista timman kan jag säga. Men det är inte ens hälften så illa som det var i lördags, tack och lov för det säger jag bara.
Imorgon är jag ledig istället. Skönt det. Då kan jag rida tidigt på eftermiddagen. Innan dess ska jag nog in till stan och kolla efter julklappar till Tom.

Efter 14.00 var det som om någon släckt lampan. Det blev så mörkt. Visserligen var det mulet ute, men det var liksom läge att tända lampor för att se vad man gjorde. Nu har det börjat regna och är kolsvart ute. Himmel, klockan är inte ens fem! Jag gillar verkligen inte den här årstiden då det blir mörkt så tidigt. Det känns som om det är mörkt hela tiden i flera månader. Så himla trist.

Tom ville att jag skulle kolla vad för kläder han har lämnat kvar här. Jag kan bara säga att han bara behöver ett handbagage till de grejer som han ska ha med sig för egen del. Han har ju hur mycket kläder som helst här! Å andra sidan så är det kanske bra eftersom jag nu måste rensa ordentligt i min garderob för att få plats med alla hans kläder.

För två veckor sedan började programmet Sverigequizen. En typ av frågesportprogram där man till och med kan spela på TV4 via dator eller mobil, mot sig själv och andra. Jag gillar ju Oldsberg och Hellberg. Det går på fyran på onsdagar kl 21för den som inte sett det och är intresserade. Jag gillar ju frågesport så detta program passar mig som handen i handsken.

Dags att laga lite mat. Det blir något snabbt eftersom jag håller på att tvätta.

Ha det gott.

Tjingeling

Inga kommentarer: