onsdag 10 juli 2013

Planering

Jag ska ju åka över till Tom i september och stanna 3 veckor. Just nu håller vi på att planera för fullt eftersom vi ska åka till Orlando och stanna 3 nätter och dessutom åka till Washington över en helg. Det senare har jag väl någotsånär koll på efter att ha läst Annikas blogg. Georgetown något jag vill se och de andra sevärdheterna så klart. Jag har varnat Tom om att det kommer att bli mycket promenerande.
När det gäller Orlando är planerna än så länge ganska upp och ner. Det är så mycket jag vill se och göra. Helst allt på samma gång. Men jag vet av erfarenhet att man inte ska försöka knöla in för mycket på samma gång, för då blir det bara en massa flängande. Jag har trots allt semester och känner att jag behöver att ta det lite lugnt. Just nu jobbar jag mycket och det är därför bloggen blir lite lidande, men å andra sidan så jobbar jag inom en näring som är beroende av sommaren här. Och om jag har chansen att jobba mycket så tänker jag ta den. Semester kan jag ta sedan, typ i september:) Det ska bli skönt och jag vet att jag verkligen förtjänar det då.

Riskas har fixat ett eget inlägg som kommer när jag inte har tid att skriva ;) Lotta kommer att gilla detta :)

Jag var på rea för någon vecka sedan. Den här gången  på Hööks, som säljer allt inom hästartiklar, vanligtvis så hittar jag ingenting där på rea då det alltid är utsålt i vår storlek. Men nu hittade jag två grimmor och ett regntäcket. Och allt matchar! Som jag sa till en vän i stallet igår, om man inte kan vara smalast så måste man vara snyggast. Och det är precis vad Riskas kommer att vara i höst. Snyggast och charmigast i stallet är inte dåligt. Och det är vad min pålle ska vara. Så det så ;)

Nu ska jag kolla på fler alternativ gällande Florida.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Är det alltså första gången i DC för dig? Antar att Tom varit där?
Georgetown, ja! Old Town Alexandria, the national mall med alla monument, Arlington Kyrkogård, Great Falls, Penn Quarter, Adams Morgan. Listan kan göras lång över ställen som bör ses.
Sept bör betyda bra väder. Ibland är det väldigt hett i sept, ibland bara skönt. Ofta är det uppehåll o sol.
KUL att ni kommer hit. Tyvärr är jag nog själv i Norden då.
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Underbart att du kommer och stannar i tre veckor. Låter som ni har härliga planer. Förstår om du längtar!

Jag hoppas så att vi kan ses. Kommer gärna in till NYC eller om ni har vägarna förbi CT.

Jag är jet lag och tycker semestern gick för snabbt...tre veckor låter ljuvligt!

KRAM

Camilla sa...

Annika:

Det är första gången i DC för både mig och Tom så det ska bli spännande. Och vem är bättre att få tips av än du?
Har kollat lite på hotell och många ligger nära alla sevärdheter eller så är det bara en hållplats bort med tunnelbana. Smidigt.

Jag antog att du nog var här hemma då vi åker till din stad. Men det kommer fler gånger:)

Kram

Lotta:

Ja, det ska verkligen bli skönt. Jag jobbar så mycket nu och börjar känna mig lite sliten för nu är det ju verkligen full fart på jobbet. Men det är kul.

Jag hoppas verkligen att vi kan ses. Det vore väldigt kul.

Hoppas jetlagen försvinner snart för det är ju verkligen urjobbigt.
Tiden går alltid för fort när man är iväg. Men du verkade ha det hur bra som helst:)

Kram