lördag 13 juli 2013

Ölandshästens Dag och en ny kelgris

Uppe tidigt för jag har en tvättid, även om jag gärna hade sovit en timma till eftersom jag jobbar till 23 ikväll. Får väl ta en liten lur på soffan senare så att jag är pigg och alert på jobbet.

Igår var det, liksom idag, jättefint väder och eftersom det var dags för Ölandshästens Dag på gården där jag hyr Riskas så bestämde jag mig för att rida på förmiddagen. Jag kan säga att det var varmt så Riskas fick duscha efteråt. Så fort han kom ut i hagen så var det dags för de obligatoriska rullningarna. Antar att det funkar som ett skydd för flugorna att få lite damm i pälsen.
Jaja, duschen var mest för att kyla av honom lite.

På kvällen var det dags att kolla in de yngre tjejerna när de visade upp ett gäng med hästar. Det var kul och fartfyllt.

 
Hingsten Rojaal fick också vara med och visa upp sig. Han är ju trots allt "chefen/kungen" bland hästarna.
 
 
Men sötast av alla deltagare var helt klart den 3 veckor gamla kalven Alexandra, som blev övergiven av sin mamma. Men nu har hon fått en ny "mamma" i Adrian, en av killarna som jobbar över sommaren,  och hon följer honom som en hund. Hon är helt klart stallets kelgris.
 
 
 
För att fördriva tiden medan jag tvättar tittar jag på TV, läser bloggar, dricker kaffe och bara slappar. Ska nog försöka att bara vila innan det är dags att dra iväg till jobbet i eftermiddag eftersom jag har varit väldigt trött de senaste dagarna.
 
Hoppas att ni får en riktigt fin dag.
 
 
Tjingeling
 

2 kommentarer:

emelie sa...

Har du fler bilder på Rojaal? :D
Min ponny är efter honom, skulle vara jättekul att se :)
du får jättegärna mejla mig på emelie.hamrin@hotmail.com :D

Camilla sa...

emelie: Visst har jag det. Bilderna är mina så vill du använda dem så får du gärna fråga innan.