fredag 26 juli 2013

Jag har en date med Henke, mitt i natten

Återigen jobbar jag natt och då har jag lite tid till att skriva. Annars rusar tiden på i ett rasande tempo och jag försöker njuta av sommaren samtidigt som jag jobbar mycket, rider och vilar när jag hinner.

Mitt sällskap här i natten är ingen mindre än Henke Lundkvist, målisen i Rangers ni vet. Tyvärr sitter han inte här och pratar i verkliga livet utan istället får jag nöja mig med att lyssna på hans Sommarprogram. Men det duger det också. Fast det är klart, jag hade inte tackat nej till att sitta mittemot honom och prata, för det vore godis för mina ögon :).


Skrev ju för ett tag sedan att läste den här boken. Och den tycker jag att ni ska läsa om ni inte redan har gjort det. Det är verkligen inte ofta en bok får mig att både skratta och gråta, men den här gjorde verkligen det.
Fast jag måste erkänna att jag undrade vad som var så himla bra med den i början. Men efter ett tag så började jag gilla den där Ove-figuren. Nästan alla har ju träffat på den här typen av man någon gång. Den där som är extremt ordningssam, ja nitisk, och gnäller om allt som de anser är fel sätt att göra saker på. För sådan är ju Ove. Men det är också en man med stort hjärta.
Jag gillade boken riktigt mycket så detta får bli inläggets boktips.

Värmen fortsätter här. Och det är väldigt fuktigt. Mina kläder klistrar sig fast på kroppen och jag undrar hur det ska gå att sova när jag slutar vid 07. Hade ju vansinnigt svårt att sova innan det var dags att åka iväg till jobbet igår kväll. Snart vet jag att jag kommer att känna mig yr av trötthet så för att hålla det stången så häller jag i mig cola och knaprar på kanelgifflar mellan arbetsuppgifterna. Det är bara frukost kvar. Och så håller jag på och tvättar.
Ett schema för augusti ska jag skriva ut också. Inte mycket alltså, och det är 3,5 timmar kvar innan jag kan åka hem och krypa ner i min säng. Just nu längtar jag vansinnigt mycket efter den kan jag tala om.
Så för att inte tvärsomna får jag väl lyssna på fler Sommar program för att höra någon prata. Det är lite lättare att hålla sig vaken då, det inbillar jag mig iallafall. Musiken struntar jag i, jag är mer intresserad av att lyssna på vad de har att säga.

Nä ni nu ska jag trava runt lite och kolla så att allt är lugnt. Kan föresten tala om att solen går upp sent nu. Klockan är 03.45 och fortfarande inte en skymt av den där soluppgången. Men Näktergalen är i full gång så det kan minsann inte vara långt borta.

Återkommer kanske imorgon natt.

Tjingeling


2 kommentarer:

Annika sa...

Det där måste vara sommarens bok i Sverige :-)
ALLA läser den, har sett den på bloggar och på Instgram.
Förmodligen lär jag väl köpa den själv också eftersom ni alla säger att den är så bra.

Henkes sommarprogram lyssnade jag på för ett tag sedan. MYCKET BRA!!!
Gillade det, och sättet han berättade på.
Idag lyssnade jag på Anna Blomberg, igår på Martha Ehlin (folkets val). SÅ BRA!!!! TareqTaylor gillade jag också. Kort sagt, jag tycker nästan varenda sommarprogram jag lyssnat på har varit MKT bra.

Kramar!!!

Camilla sa...

Annika:
Boken ligger 1:a på pockettoppen, men jag var lite osäker på att köpa den för det är ju ingen garanti för att den är bra. Men jag gillade den.

Henkes program var kanon! Jag gillade att det kändes som ett samtal, visserligen envägs men ändå.

Kram