måndag 8 juli 2013

Äntligen sommar på riktigt!

Jag vet att det är mycket tjat om väder här, men nu är det verkligen sommar på riktigt. Solen skiner och det är ca 27 grader varmt. Älskar det! Och det faktum att jag kan gå runt i shorts och ett linne. Som jag har längtat! Det bästa av allt är att det ska hålla i sig i flera dagar. Jag hoppas mer på veckor faktiskt. Hoppas, hoppas.
Igår tog jag med mig en bra bok och en solstol och bara latade mig i solen några timmar, men bada skippade jag. Det är fortfarande alldeles för kallt för min smak. Kanske senare i veckan då ytvattnet blivit riktigt uppvärmt. Solen var riktigt stark kan jag meddela eftersom jag blev lite röd efter bara 1,5 timma. Men det sved inte som tur var. Nu har det gått över till en brun färg istället:) 

I helgen var jag en snabb sväng inne i stan, har inte varit där på evigheter. Det var marknad, men jag måste säga att jag inte tyckte att det var mycket att ha. Kom hem med en ny bok som tydligen ligger etta på pockettoppen. En man som heter Ove av Fredrik Backman. Har precis börjat läsa den och än så länge är den bra. Återkommer när jag har läst ut den.
Sen sladdade jag in på min favoritaffär, Flash, och kollade in rean. Jag hade ett presentkort på 200 kr i plånboken ifall jag skulle hitta något. Och jag kom hem med en klänning och en tunika/klänning i färgen melon. Det hela kostade mig 175 kr så jag kände mig nöjd.

I helgen läste jag ut I natt är du död av Viveca Sten. Hennes böcker har tydligen gått på TV, men jag har missat dem alla. Jag tyckte att den var rätt så bra faktiskt, särskilt upplösningen. Flera mord som på något sätt verkar hänga ihop sätter igång en jakt på mördaren och upplösningen är inte så förutsägbar. Det gillar jag.

Igår var det slut på pållens semester. Vi tog en ridtur vid 19.30 då solen hade försvunnit från paddocken. Skönt var det, termometern visade 22 grader när jag åkte hem vid 21.40, och vi var båda rejält svettiga efteråt. Som belöning fick han ett äpple och en dusch. Och som tack rullade han sig i hagen det första han gjorde. Idag får han vila lite, men imorgon blir det en ny vända. Nu är vi på G igen. Härligt!

Jag måste erkänna att jag saknar den stora båten som mamma och hennes man hade förut. Föresten, syrran gör det också. Och mamma. Så himla skönt det var att bara åka ut på sjön, även om det bara var över dagen. Härligt var det och vi har underbara minnen från den tiden.
Det är ett av mina bästa sommarminnen.
Vilka är era bästa sommarminnen?

Dags att ta tag i matsituationen tror jag för magen kurrar ordentligt.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad härligt med den båt ni hade.
OCH jag förstår att ni saknar den.
OCH du, underbart med värmen. HOPPAS den håller i sig länge nu.
Mina bästa sommarminnen är alla somrar på mitt älskade skär!!
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:

Att åka iväg med båten var jättehärligt! Ibland körde vi över till Kalmar på kvällen bara för att ta en glass, ibland ut och bada och ibland iväg till små vikar som få visste om och spenderade en helg där. Underbart!
Jag förstår att skäret är ditt smultronställe. Det är ju jättefint där.

Jag älskar värmen och att inte behöva ha ett ton med kläder på sig.

Kram