onsdag 10 juli 2013

Idag startar det

Idag är det dags för invigning av Fotbolls-EM för damer. Och Kalmar är en av de städer där matcher spelas. Fin logga vi har fått tycker jag.


Nu spelar ju inte Sveriges lag här, såvida de inte spelar kvartsfinal, men både Tyskland och Norge spelar här så det kan nog bli bra. Biljetterna är inte så himla dyra heller. Jag tror att de börjar på 50 kr.
I stan har de byggt upp en Fan Zone där det finns en massa olika aktiviteter och musik. Därifrån går det även bussar ut till arenan.
Kul att det händer en massa saker i stan tycker jag. Och jag hoppas att det kommer massor med folk. Det är ju så det ska vara så att det blir en riktig folkfest.
Och så hoppas jag ju givetvis att vädret håller i sig. Visserligen vill nu bönderna ha sisådär 10 mm regn. Och det får gärna komma på natten tycker jag. Idag pratas det om att det ska regna i eftermiddag. Vi får väl se.

Jag och Riskas har kommit igång igen efter ett uppehåll. Och Gud vad kul vi har! Han tycker att det är kul och vill verkligen följa med mig in från hagen. Det är ingen dragkamp längre. När jag jobbar konstiga tider så blir jag rätt så trött och då får han bara lufsa runt därute.
På fredag, när jag är ledig, så är det Ölandshästens Dag i stallet med massor av uppvisningar. Jag tänkte att jag ska kolla på det. Har aldrig kunnat göra det innan då jag alltid har jobbat men i år ska det bli av. Hoppas att jag får lite bra bilder också.

Dags att fixa iordning mig för att sedan dra iväg till jobbet.

Ha en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: