söndag 27 januari 2013

Det blir inte alltid som planerat

Det var meningen att jag skulle varit ledig igår men så blev det inte. En av tjejerna i receptionen blev sjuk så mina planer flög sin kos. Jaja, idag får jag väl ta nya tag.
Igår hann jag inte med särskilt mycket innan jag drog till jobbet vid 14,30. Jag har inte känt mig helt hundra ett tag nu. Det är någon otrevlig förkylning som inte vill bryta ut och som gör att jag känner mig risig halva dagen. Så det blev mest viloläge igår.
Jag hoppas att eländet snart släpper.

Nu ska jag först vakna till ordentligt innan det bara blir lite fix innan det är dags att åka och rida. Den värsta kylan verkar ha släppt nu, så kanske det inte känns som om man håller på frysa ihjäl så fort man sticker ut näsan. Hoppas bara att det inte blir så milt att det börjar regna. För sedan är väl karusellen i full gång igen med regn, kyla och snö som grädden på moset. Sådant har vi haft nog av den här vintern.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

1 kommentar:

Annika sa...

Precis, låt det vara köldgrader hela vintern.
Hatar tö och slask. OCh sen blir det bara ett elände då det fryser på igen.
Nej, minus hela vintern tack.
Vi har frozen rain nu, och det är INTE roligt. Det är nog det värsta väder jag vet eftersom det blir en sådan isbark överallt.
Hoppas du hade en fin ridtur.
Kram!