fredag 18 januari 2013

Mer snö

Återigen fredag. Det verkar inte hända så mycket i veckorna. Vem vill läsas om vad jag gör på jobbet? Det blir ju astrist att läsa om, typ.
Men nu är jag ledig hela helgen, eller ja nästan iallafall. Ska in ett par timmar imorgon för att fixa iordning entren där parkettgolvet nu blivit slipat och lackat. Och på måndag kommer målarna för att sätta ny tapet och måla. Tror inte att de gillar slipdamm. Men jag hoppas att jag ska kunna gå tidigare på fredag istället. Håll tummarna.
Mitt hotell är jag ganska stolt över faktiskt eftersom vi blev korade till Kalmars bästa hotell 2012!
Stort tack till alla medarbetare som har slitit som djur hela året. Nu kör vi vidare i samma anda så kommer det nog att gå vägen även 2013. Måste bara säga att vi vunnit titeln 3 av 4 av år så något gör vi ju rätt helt klart.
Jag ska försöka att inspirera mina medarbetare på min avdelning så att de lyfter sig ännu mer.

Just nu snöar det för fullt här, om nu någon är intresserad av prognosen. Inget nytt med andra ord.
Häromdagen inträffade den värsta trafikolyckan i Sverige någonsin med 50 fordon inblandade. På en bro i Skåne. Att bara en människa avled kan nog mest ses som ett mirakel även om det var var väldigt tragiskt att en endaste människa behövde sätta livet till när han försökte varna andra.

Ikväll hade jag och pållen ett gemensamt träningspass. Med andra ord så var vi lika svettiga när vi var klara. Han fick ett gosigt fleecetäcke som kvällspyjamas, själv åkte jag hem för att ta en varm dusch.
Men det gick väldigt bra och jag är så stolt över honom så jag nästan spricker. De flesta har tvåbenta barn, jag har ett fyrbent barn;)

Imorgon ska jag och en kompis på bio. Återkommer om hur den var senare.

Jag hoppas att ha en dejt med älsklingen på Skype också. Jag har inte sett honom på en hel vecka eftersom han har haft jour på jobbet och då måste det tydligen jobba senare, Så han inte hemma förrän tidigast 00.30 svensk tid. Och vid den tiden hoppas jag att jag sover som en stock.

Om inte annat så hoppas jag att jag gör det snart.

God natt.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jo, jag skulle tycka det vore jättekul att se mer från ert fina hotell och om din arbetsplats!

Snön ligger kvar här men det är mest som ett litet täcke på sina ställen. Kallt idag. Det är förrädiskt halt på sina ställen.

Hoppas filmen är bra! Har sett två bra filmer nyligen, (Lincoln och Les Mis)

Kram
lotta

Camilla sa...

Lotta:
Det kanske blir något litet inlägg om hotellet i framtiden. Måste ju fixa lite foton bara;)

Vi har sisådär en halvmeter snö som fylls på med jämna mellanrum. Så det är perfekt för dem som gillar att åka längdskidor nu.

Kram