torsdag 24 januari 2013

Kyla & Lance

Fy fasiken vad kallt det är! Hur kallt det är just nu är bara en gissning eftersom min termometer är delvis gömd i snö. Men med tanke på att det var -14 grader igår morse så antar jag att kvicksilvret ligger ungefär på samma ställe som igår.
Jag gillar inte när det är så kallt att det känns som om näshåren fryser ihop. Plus att det blir väldigt kallt när jag är hos hästen. Eftersom jag är en väldigt frusen människa så tar det tid innan jag tinar upp trots varm dusch och massa varm dryck.
Nog om det.

I sommar ska tydligen Gyllene Tider dra ut på turné. Och de ska komma till Kalmar, på den gamla fotbollsarenan som ligger väldigt nära mig. Den som jag kunde höra publikens jubel ifrån om det blev mål. Fasen vad bra, för jag behöver ju inte ens köpa biljett för att höra! Jag såg dem sist de var på turné, men den gången i Västervik. Och det tog nästan lika lång tid att ta sig därifrån som konserten var lång. Något sådant krångel lär det ju inte bli i sommar:) Skönt det.

Jag såg delar av intervjun som Oprah gjorde med Lance Armstrong i helgen. Och jag måste säga att jag inte riktigt begriper mig på den mannen. Det verkade ju som om han tyckte att det var ganska ok att göra som han gjort. Snälla Lance, oavsett vad man tillför kroppen för att höja sin prestationsförmåga så in i bänken så är det någon form av doping. Fatta det!
Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur vissa idrottare manipulerar sina kroppar så till den milda grad att det inte finns någon eftertanke alls. Undrar om de inte tänker på att det finns ett liv efter att idrottskarriären är över och hur detta kommer att påverka kroppen under resten av livet.
Som tur är finns det tester som gör att dessa åker fast, även om uppfinningsrikedomen verkar vara gränslös från idrottarnas sida. Det måste kännas skönt för de som kämpar ärligt att de förr eller senare åker dit.

Nehej, nu är det snart dags att åka iväg till jobbet. I eftermiddag kommer en kompis hit, som jag inte har träffat på flera år. Då blir det semlor. Premiär iår.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag ska också få semlor idag. Hos min kompis Lotta. UNDERBART!!
OCh vi har det isande kallt. Var ute och plåtade nyss och höll på att frysa fingrarna av mig.
men jag tycker ändå det är skönt.
Lance A är ett skämt. Han verkar helt avtrubbad och jag har inga sympatier alls.
Kram!

Maria at inredningsvis sa...

Skön post:) din blogg är alltid så inspirerande.

Vill du se en härlig webshop..kolla in min nya bloggpost:)

Ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se